CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

EBH závěrečná

Kategorie: Éter bez hranic, Všechny články
EBH závěrečná Tak obě části EBH už mě prošly rukama

 




Tak obě části EBH už mě prošly rukama ...

No, jak v tom filmu: „Pořád jim říkám, neberte úplatky ...“

Furt to samý. Staré DataBáze ... Namátkou jen čísla deníků: 4380, 4417, 4418 ...
Jeden měl DB z loňského října. Od té doby bylo vydáno celkem 24 nových verzí DB a v nich celkem 4124 změn!
Uvědomte si, že podle přihlášek kontroluji, zda se někdo nepřihlásil na novou kótu a snažím se ji zařadit před závodem do DB. To je v rámci servisu pro soutěžící. Někteří si dokážou najít opravdu exotická místa, případně použijí nějaký místní název, který na mapě nelze dohledat. V takovém případě je nutno volit možnost přes http://www.cbdx.cz/denikcl6/add/lokview.php. Posílání oprav na můj mail se ukázalo jako nevhodné, v té záplavě mě něco může uniknout. Touto cestou však nikoliv, neboť to zpětně potvrzuji.

Nicméně, opět jeden případ ...

Jsou tam 4 čísla popisná, ale domnívám se, půlka z nich jsou stejně hospodářská stavení.


A takhle to vypadá na ortofoto ... Jak tam může jet někdo vysílat ...

Proti Ligovým deníkům je posuzování v EBH daleko volnější, nicméně stále se objevují stejné chyby. Nikdo si hotový deník nekontroluje. Nicméně některé zápisy nelze opravdu tolerovat. Takže opět některé lahůdky:
Berger/Bergr
Kalimero/Kaliméro/Calimero
Jusepe/Giuseppe
Kabro/Gabro
Rico/Riko

Dobrá byla stanička ze Štolmíře ...

Pečlivě si to přečtěte. 8 zápisů a jen dva jsou shodné! Nicméně, zápisy č. 2, 6 a 8 jsou naprosto chybné. Ty nelze uznat ani s vypíchnutýma očima.

Lahůdkou taky byl Robert Sea ...

Druhý řádek – Jenečko v ČR neexistuje. U třetího řádku není kompletní volačka. 10 zápisů a jen 6 shodných ... Uvědomte si, že podle Banky deníků se zařazují volačky do DataBází. Co tam pak můžu dát?


Jirka Ervěnice byl taky problém. Jak je vidět, 5 zápisů a jen jeden uznaný. Důvod?


Ervěnice – dnes jen historický místní název. Pár vyšťouranejch informací: Ervěnice, německy Seestadtl, ležely 11,5 km SV od Chomutova, v nadmořské výšce 252 m. Jejich katastr měřil 679 ha. V roce 1960 byly převedeny do okresu Most, ale to již byla od konce 50. let větší část obce zaniklá a jen zbytek se stal součástí Komořan. Po druhé světové válce byla převážně německá obec z velké části vysídlena. Obec padla za oběť postupujícím dolům v jejich okolí. Domy byly zbourány v letech 1959–1960. V sedmdesátých letech dvacátého století, po vytěžení uhlí, byl přes území bývalé obce postaven dopravní koridor spojující města Most, Jirkov a Chomutov. V současnosti je území již rekultivováno.
Takže to neexistuje jako domácí QTH. Nicméně, je tam jeden barák s číslem popisným 376. Katastr nemovitostí praví, že to je průmyslový objekt s adresou Komořany 376, 434 01  Most – Komořany. A proč je jedno spojení uznáno? Je to jednoduché, nikdo neví, jestli nejde o volačku Jirka Ervěnice s domácím QTH v Jirkově. Asi se pořádně zeptali.

Podotýkám, že všechny výše uvedené volačky se objevily v Bance poprvé teď v EBH, takže není žádné srovnání.

Málokdo si přečetl před závodem propozice. Jako vždy. Takže, ze 40ti deníků české části nemá 9 soutěžících vyplněnou hlavičku deníku podle požadavku propozic. Na Slovensku totéž ...

Zhruba 6 deníků ČR mělo starou databázi, ale to jsem už psal nahoře.

Skoro nikdo, alespoň to tak vypadá, si nakonec deník nekontroloval. Něco přes 100 spojení a z toho 15 chybnejch. Kdyby udělal kontrolu, tak na to musí přijít ... A může být s odpuštěním úplně blbej, on mu to při kontrole program ukáže.

Málokdo si uvědomil, že stanice, které nejsou soutěžní, ale mají MT nebo CL dávají bonusové koeficienty. Takže, kdo napsal Indián Jílové, prosté kilometry. Kdo použil DB a napsal Indián Jílové CL-60 tak to bylo s koeficientem.


Abych tady jen nenadával, mám teda prolezlé deníky z obou částí EBH a našel jsem i pozitiva. Např. deníky 4416, 4420, 4392 byly bezchybné. Zejména 4416 a 4392, ti to mastili rovnou na kopci. Ale třeba 4393, 4394, 4395, 4396, 4412, 4413 byly taky dost dobrý.

Speciálně ale musím pochválit deník 4418. Hodně přes 150 spojení, pár chybiček, ale vyslyšel moje přání a dělal zápisy v té formě, která mě pro kontrolu DB super vyhovuje. Třeba Expedice Didi St-40 /p Duhár_477m a nikoliv St-40 expedice Didi atd. Podobně na Slovensku musím pochválit 4436, super! Bezchybnej a zápis tak jak potřebuju (Expedice Sirius St-47 /p Skároš, Michal Svidník Sk-836 /p Ostrý Vrch _599m).
Pochopitelně, pro EBH by stačilo ST-40 a lokátor ... Ale takhle to opravdu je radost.
Díky.

Nicméně, opravdovou bombou pro mě byly deníky ze Slovenska. Bylo tam i pár vyloženejch hrůz, ale ... 4442, 4445, 4448, 4451, 4455, 4459,4461, 4464 byly vesměs zapsány, tak jak jsem uvedl již výše! Naprostá spokojenost a moc děkuji za spolupráci. Je vidět, že na Slovensku se lepší nejen do kvantity, ale i do kvality.


Mimochodem, deníky se ke mně dostanou pro kontrolu DataBází, proto je mám vedeny jen pod číslem z Banky deníků. Kdo je autorem mě zajímá jen v „některých“ případech.
 
 
Hned po závodech jsem dostal obrázek:

A dotaz proč ta škvíra od NW po S. Je to skoro 180°.
Tak jsem si k tomu sedl a ejhle ...


Je vyznačeno QTH a ty další jsou jen lokátory. A v těch lokátorech vzdálenejch od 15ti do 50km bylo mraky kopců vyšších než QTH (někdy i o 172m). V některých lokátorech bylo těch kopců i 8. Takže stěna.
Kdo si dá práci s využitím http://www.cbpmr.cz/vyskopis.html může se dopracovat k následujícím výsledkům:


To je profil na Klínovec, JO60LJ. Vzdálenost 211km, ale už ve vzdálenosti 24km je 10 kopců od 671 do 761 m n. m.! Ostatní jsem vymazal.


Tohle je na kopec cca 50m nad Svahovou, JO60RN. Je teda ve vedlejším lokátoru, ale to je zanedbatelný. Opět 10 kopců od 675 do 713 ve vzdálenosti 30km.


Havran, JN69ER. Ve vzdálenosti 51km 9 kopců od 676 do 715.


Totéž ve vzdálenosti 42km, 11 kopců 684 až 718.


A ještě jednou Havran na vzdálenost 15km. 8 kopců 676 až 734 m n.m.!


Když tyhle tři kóty promítnete do mapky CL6 (nahoře), tak je to celkem jasný, proč to tím směrem nemohlo fungovat.

 


A takhle to vypadá na profesionálním programu. Červená barva značí příjem na hodně tupou magnetku. Zelená je lepší magnetka nebo stabil. Žlutá pak kvalitní stabil nebo portable. Ta díra je tam hodně dobře vidět.

Přeji hezký den

Tomáš mobil Roudnice CL-31

Komentáře

postPřidat komentář
Soptík Hřensko CL-95
odpovědět citovat
Ještě bych pro úplný přehled doplnil výškovou mapu...
Příloha: jpg1955_topo.jpg (256 kB, staženo 25x)
1955_topo.jpg
Jordán Nový Jičín
odpovědět citovat
Pane, opět Ti musím vyseknout poklonu - perfektní analýza terénních podmínek. Zdravím 10 Jordán