QTH Dožice JN69UM - tohle místo jsem měl již nějaký čas vyhlídnuté pro případ nepříznivých povětrnostních a sněhových podmínek.
Na Čerchově hromada sněhu, na Špandavě to samé, Radegast se nedostal ani na Křížový vrch, Tetřevi na Klínovci trpěli jak zvířata...
Předpověď byla nepříznivá, mínusové teploty, sněžení a silný vítr.
Větrná elektrárna na krtině 614 m.n.m. se zpevněnou cestou a výhledem na východ.
Pokud je mi známo ještě tady nikdo nikdy nevysílal, tak nezbývalo než to zkusit. U neověřené kóty je těžké předpokládat jak to bude chodit, ale nějaké to Slovensko by se snad mohlo podařit. Jinak jsem si plány na nějaký zázračný deník nedělal.
Po příjezdu k elektrárně mi to málem urvalo dveře u auta a utrhlo hlavu. Vichr jako blázen! Proč tam asi tu větrnou elektrárnu postavili, že?
Druhé místo jsem měl vyhlídnuté ve stejném lokátoru u silážní jámy. Kryté lesem z cca tří stran, ale na sever a severovýchod jsem hned pod Brdy s daleko vyššími kótami, takže zbývá opravdu jen ten východ a jih.
Azimut cca 100° na Velkou Javořinu a uvidíme co to dá...
Výhled solidní...
Postavil jsem HB i 5/8 a v 17 hod. jsem byl v éteru.
Nastartoval svoji novou elektrocentrálu, pustil v autě 1kW topení a bylo mi fajn.
Do 20 hod. místní spojení na Plzeňské kolečko, Blatenské kolečko a Českobudějovické kolečko. Za ničím jsem se nehonil,v klidu pokecal, však je ještě rušení a kolegové na Slovensku mi neutečou.
Od 21 hod. rušení zmizelo, ale kýžené DX se jaksi nedostavily. Naopak! Celé pásmo mi nějak umřelo a nelyšel jsem skoro nic. Klínovec mrskal jedno spojení za druhým, Milešovka jak by smet. Podhůří dělalo Butorky a Mikulčák a já furt nic neslyším.
Dobře ten kopec se tedy nepovedl, jsem smířený...
V půl jedenácté vypínám stanici a nechám si DX na ráno.
Zamknu auto zevnitř, aby mně náhodou v noci někdo neukradl a zalezu do spacáku.
Je mi dost teplo, vylezu, uberu na termostatu topení a znovu zalezu do spacáku.
Protože jsem chlapec šetřivý, tak mně napadne, že když topení bude vypínat na termostat, tak centrála nemusí běžet na střední otáčky, ale že bych ji mohl přepnout na ECO, aby jela na volnoběh, spotřebovávala méně benzínu a déle mi vydržela na jednu nádrž pracovat.
Vylezu ze spacáku, popadnu svítilnu a v Merino tričku s dlouhým rukávem a bavlněném tričku s krátkým rukávem, bez bundy a čepice, vyběhnu centrálu přepnout.
Samozřejmě za sebou zabouchnu boční posuvné dveře, abych si nevyvětral.
Bác!!! Debil!!!
Auto se mi zamknulo!!!
Všechny věci uvnitř a já stojím venku jako bych šel na motýle v -2°C, pocitová -7°C a vítr v nárazech 50 km/h!!!
Co teď? Vždyť tady zmrznu! Telefon uvnitř! Do vsi daleko! Budu chodit barák od baráku a prosit aby mně nechali zatelefonovat domů pro náhradní klíče? Rozbít boční okénko?
Na straně u řidiče mám trošku spuštěné okénko a protažené kabely dovnitř do auta.
V nesčetně videích na "Jůtubu" jsem viděl jak nalepili několikrát přes sebe lepící pásku přes okénko, škubli a ono sjelo dolů.
Pověsím se na něj celou svou vahou.... a nic!
V bedně s kotvením, která náhodou zůstala venku, popadnu palici na zatloukání kolíků a jdu okénko páčit dřevěnou násadou.... Nic!
Mám tam i kus ocelového vázacího drátu... zkusím chytit a vytáhnout čudlík...nic!
Svítilna se vybila a zhasla!
Z rezervní antény, která byla náhodou taky venku, vezmu dva díly, zasunu je do sebe a pokouším se chytit kličku na otevírání dveří naproti u spolujezdce... nic!
Klíče od auta leží na stolku za sedačkou řidiče hned vedle stanice.
Vezmu rezervní radiálu, naohýbám jí podle potřeby a lovím jako rybář klíčky od auta. Ještě že na nich mám tu "machršňůru".
Povedlo se!!!
Po hodině a půl, zmrzlej jak sobolí houno, jsem se dostal do auta!!!
Od této chvíle nosím klíče na krku kamkoliv se hnu!!!
Zalezl jsem do spacáku, už jsem se nezamykal, zapnul se po bradu a snažil se co nejrychleji zahřát.
Ráno budíček v 5:00, ale DX žádný, jen dvě místní spojení.
Už jsem se modlil aby se rozednilo a já mohl jít bourat antény, celý ten cirkus zabalit a hurá domů.
Takže shrnutí:
Od místa jsem si toho moc nesliboval, ale takovou bídu jsem nečekal.
Pozitvní je, že centrála makala bez jediného zaváhání a v autě bylo jak v pokojíčku.
Poučení - klucí pitomí dávejte si pozor na klíče od auta a myslete než uděláte nějakou blbost.
73 Fousáč Plzeň CL-51
Komentáře
Tento náš Zimný CB Závod, fakt nie je pre padavky
Každý, kto ho teda najmä tohto roku dal, má môj hlboký obdiv.
Tieto zážitky sú fakt už na knihu
Krásne si ma pobavil, hneď mám krajší deň...akurát ma začínajú trošku oziabať nožičky...ACH
Druhy krat to bolo pre istotu pri potapani :) Kluce ostali v rifliach, rifle v aute... No aspon ze tu vystroj som mal komplet vonku, tak kym prisiel otvarac aut, tak som si aspon zapotapal.
73 de Riso Zilina, exp. Marco Polo
Jak píše Milda...Hlavně,že se zadařilo ...a dobře to dopadlo :-)
Hlavně že se zdařilo.....
Ani trochu ti to nezávidím a sebe si neumím a ani nechci představit v podobné situaci.
Při jakém jiném koníčku něco takového zažiješ...
Sláva buď radioamatérskému sportu!
Drobná mezera na kabely ve dveřích spolujezdce. Zvětšit nejde. Měl jsem ale odjištěnej kufr a v něm dvoudílnou laminátovou čtvrtku a našel jsem tam kus 1,5 mm Cu. na svazování kabelů, urobil jsem háček a "vyrazil na ryby". Nebudete věřit, ale málem jsem se po***l při pomyšlení, že až klíčky vyskočej ze zapalování tak spadnou někam na podlahu. Zabránila tomu jen venkovní teplota. No zadařilo se i když jsem v tom počasí byl dost zpocenej.
Od té doby je ta laminátka nejlepší anténa na světě a náhradní klíče někde venku (v nárazníku, pod číslem a pod.).