Fair Play CB závod.
Výborný nápad exp. Barbakan nás vyhnal na kopec.
A tak jsme se, tady já v česku ano, nechali vyhnat. Počasí bylo ale fakt mizerné a hrozilo, že se na Kótu vůbec nedostanu. Ze silnice do lesa pod kopec je to cca 2 Km. 2Km bláta a kolejí od traktorů. Po polemice s Tarzanem B.B jsem dokonce zvažoval, jestli mám vůbec za takových technických podmínek ( moje exp.auto je závislé na 220V ) vůbec vyrazit a potom se nechat peskovat za to že nectím propozice. Zkrátka trochu jsem měl dilema jak si vyložit propozice které se snažily vysvětlit jakou el.energii je možno využívat. A abych se přiznal nechápal jsem s jistotou co si mohu dovolit při napájení stanice. Bylo mi jasné že ode mne požaduje organizátor abych nebyl připojen na veřejnou síť ( u nás tomu říkáme připojení na Temelín). Nebo-li jen na chemický zdroj. Ano! To je mi jasné !! Ale každý zdroj ( Aku) potřebuje dodat energii. Je jedno jestli před nebo při provozu ? Propozice to řešili centrálou ( nastartovaným motorem). Nikde nebyl výklad zda je podmínkou aby centrála (zdroj) neměla U 220V ale jen 12V a tak jsem chápal energetiku jako – centrála – nabiječka - Aku a je jedno zda Aku nabijim doma nebo kdekoliv jinde. Domníval jsem se, že důležitý je moment jak stanici napájím ( pouze z Aku) a ne odkud jsem to Aku získal. Zda mi ho půjčil nabité soused, nebo jsem si ji nabil sám doma ,nebo na kopci z centrály. Tohle propozice neřešily a nechaly na zvážení každému podle jeho myšlení.
Nakonec zvítězala chuť se soutěže zúčastnit, zvláště po dalším dilematu jak uhradit startovné, protože využití bakovní technologie a všech současných vymožeností nestačilo. Nakonec Števo Zvolen to vyřešil a to tím, že to zkrátka za mne zamázl. ( vrátím Števko vrátím). A tak jsem nakonec vyjel do polí. No bylo to relí jako prase přes 2 závory a pokaždé když jsem se po odemknutí chtěl rozjet tak ani těch 110 koní nechtělo v tom bahně stačit, ale nekonec jsem byl nahoře
Jak jsem tak stavěl ANT tak najednou flák a byla dole. Nic strašného se nestalo ale bylo co rovnat.
Ani teď se nic strašného nestalo, ale do nebe již ANT čuměla křivě
Na pásmu byl ukrutný rambajs. Italové, Francouzi, Ňěmci a sem tam Rusové a jiní kusuvé. No ta 5/8 to byl teda nářez. Jsem zvyklí na dvojče které je z boků hluché a zezadu špatně slyší, nebo-li polovina odrazů nemá devastující účinek a tak jsem asi byl víte kde. Ale i tak spojeníčka pomaloučku přibývala. Ale opravdu jen pomaloučku a bylo jich proklatě málo. Slováka ani jednoho. S naprostou jistotou při lepší ANT by to vypadalo úplně jinak. Ale co naděláš v tom je právě to kouzlo . Každopádně se již těším na další ročník s tím že bude potřebí lépe vysvětlit techniku zdrojů aby to bylo jasné a srozumitelné.
Asi by stačilo vysvětlit, že se jedná jen o napájení vlastní stanice nebo-li žádný síťový zdroj ale jen Aku. Fero -1 Žilina navrhuje. Do propozícii stačilo dať, že je zakázané použiť zdroj striedavého napätia 230V. Ale ani tento výraz není úpně OK. Za současného stavu výkladu propozic, pokud by za mnou přišel na kopec kolega, tak by mohl mít pravdu v tom že vlastně podvádím, protože mi běží centrála 1Kw. Já mám totiž exp.auto kompletně vybavené na 220V ( veškeré zázemí Televize, počítač, rotátor, Teplo 1Kw a 600W, osvětlení, ). To všechno se buď připojí na temelín, nebo to honí centrála 1Kw včetně nabíjení 2x 120Ah gel.Aku. Které potom napájí stanice. Asi těžko se bude po mně chtít abych ve svých 70 letech hodil na záda baťůžek a mazal na kopec a nebo se tam dovezl a přes noc někde chcípal venku jen pro to, abych ctil propozice. Tak tohle mám již za sebou, ale je pravdou, že pokud by to tak bylo, nemohl bych se takové soutěže účastnit.
Tak Barbakánci do propozic dát naprosto jasný výklad aby nemohlo být pochyb a pokud se budu moci zúčastnit i přístí rok, tak se již těším a držím palce této aktivitě.
Venca Chotěšov CL-39 a MT-1
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.