CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

 

Bylo spuštěno přihlašování na VČS, uzávěrka je 2.4.2023. Článek k VČS a pokyny tamních domorodců jsou již vydány. Těšíme se na všechny!

România

Kategorie: Expedice Balkán 2012, Archiv, Všechny články
România

25.7.2012 11:58:19 - Tomáš Roudnice CL-31 - Expedice Balkán 2012 - Cesta Rumunskem ...

Putujeme Rumunskem, Cernavoda, Targo Mures a pokračujeme směr Ukrajina.

 

01.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Před námi kopce jak řemen a Venca už dopředu oplakává brzdové destičky. Právem, v těch serpentinách před námi dostaly pěkně zabrat.

 

02.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Krátká zastávka na nádraží v Sinaja. Místního výběrčího parkování jsme přesvědčovali, že tu parkovat ani nechceme, že jen devě fotečky uděláme a hned zase jedeme… no nakonec když viděl, že z nás nedostane ani halíř, z něj lítostivě vypadlo slůvko QUICK a bylo rozhodnuto.

 

03.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Tady totiž byla k vidění další pěkná mašinka , unikát.

 

04.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Přidám ještě jeden pohled a hned řeknu, že tahle mašinka je sice pěkná, ale že tu mám ještě větší zvláštnost, zajímavost …

 

05.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Lokomotivu jste viděli asi všichni, ale viděli jste i automotivu?

 

06.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Osobní autíčko, které má tak trochu zvláštní kolečka - tohle Mischelin asi nebude.

 

07.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Zkusím později zapátrat o co přesně šlo, každopádně prohánět se s tímhle po kolejích mohla být docela zábava.

 

08.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Pokračujeme dál, další stoupání před námi, další rychlý sešup dolů , destičky začínají zpívat …

 

09.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Není pravda, že v Rumunsku nic není, že tu chcípl pes – najednou na nás vykoukla tahle stavba, hrad i s opevněním – Rupea castle. Měli jsme to z ruky a čas nás tlačil, znamenáme si návštěvu pro příště.

 

10.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Kromě hradu mají v Rupea i pěkný kostel.

 

11.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Nedaleko Targo Mures jsme kousek od silnice našli ubytování, vcelku dobré místo, chodilo to odsud, ani komárů nebylo mnoho, šlo to. Místní policie si nás přijela zkontrolovat, sice oni nerozuměli nám a na oplátku zase my jim, ale Jířa jim to plynou češtinou pěkně vysvětlil, pokývali hlavou, mávli rukou a už jsme je neviděli.

 

U mikrofonu se snažil Honza Sulejovice - podmínky se rychle měnily, i přesto se zadařilo vydolovat přes 50 spojení. Vzdálenosti se zkracují, pro tyto vzdálenosti mezi 500 a 600 km to chce jooo dobré podmínky, procházelo skoro celé Česko, pro Slovensko už jsme byli moc blízko - sice jsme tam možná jednu stanici zaslechli, ale spojení se bohužel nepotvrdilo.

 

Deník č. : 1828, po kliknutí bude zobrazen kompletní deník včetně aktivní mapy !!!


 

Deník č. : 1829, po kliknutí bude zobrazen kompletní deník včetně aktivní mapy !!!


 

Opět na nás Brejkovala a výzvu dávala Severní Morava, opět jsme marně dolovali volačku, klasika. Místo aby dvakrát zameldoval svoji volačku jsme si vyslechli, že vysílá z centra Evropy, ze Severní Moravy, že to parádně chodí, pět devět, moc pěkně jste slyšet, tady je ššchršfršššš .. a bylo to pryč, centrum Evropy volačku neprotlačilo. Nebyl jediný, ale těch, kdo se rovnou ozve svojí volačkou a vynechá slůvka jako Brejk a Výzva na expedici, Výzva na Balkán, přece jen přibývá, i díky tomu se dalo stihnout vice spojení za stejný čas, než dříve …

 

Dnes je cílem najít místo na přespání ještě před Ukrajinskou hranicí, zítra přejezd a pokračování na Slovensko. CB budeme monitorovat, večer samozřejmě i velkou anténu postavíme - třeba se opět zadaří?

Vaši Balkánci

 

Anketa ke článku : Ráno jako první vstává aby vzápětí v židličce opět usnul :
Bohouš nebo Fousáč     24
Venca nebo Sulejovickej     16
Jířa     40

 

 

[19355] OBRÁZEK DREZINY. Žán Braník Praha 24.1.2013 09:59:31  
  :Ahoj, převzato z časopisu AUTOTIP č. 24 z roku 2012, článek" Volant nebo šíny": V Rumunsku přestavěli na inspekční drezinu i ministerskou pancéřovanou ŠKODU VOS 5,2 l/88 kW. 
Pěkný úlovek něčeho ryze českého v daleké cizině. 
Žán Braník, 73.
  [18745] România JORDÁN Nový Jičín 26.7.2012 11:15:56  
  Ano, dresina (drezina na SK), osobně jsem to vídával jezdit někdy kolem roku 1960 přes žel. stanici Galanta, ale kastla byla myslím z nějakého německého auta snad Studebaker nebo něco takové. Pak později (cca 1965 -69 )jsem na trati Galanta - Bratislava viděl sporadicky taky v černé barvě dresinu které kastla by mohla být z rodu TATRA (57A ???) a dokonce se mi matně vybavuje že měla "garáž" vedle staniční budovy v Galantě. Pokud si dobře pamatuji, tak na té krajní slepé koleji byla taková malá točna s kolmou odbočkou do "garáže" a na té točně se dalo autíčko otočit pokud mělo jet opačným směrem aby nemusel jakoby couvat.
Poslední kus takovéto techniky co jsem zahlédl byla dresina s kastlí Warszawa (nebo Paběda ???), ale ta byla již v takové olivověšedomodré barvě. 
A ještě si vzpomínám že se říkalo že na ní jezdil drážní inspektor, ale jestli to byla pravda a jestli vůbec taková funkce tehdy existovala to tedy nevím a už vůbec co by měl mít jako náplň práce :-)
Hezký den všem
  [18742] România OK1MJO Martin Zatec 25.7.2012 13:57:40  
 

Kdyz jsem delal s OK1KRQ zavody..subregional na VKV/UHF/SHF az po 10GHz na Velkem Zvonu, tak platilo pravidlo, ze "brejkujem" sufixem, nikoliv celym prefixem.

Takze v tom natlaku na kmitocet nas protejsek slysel jen jako KRQ KRQ KRQ... az jsme se po minutach procpali.

Stejne to je pri kratkovlnejch zavodech.

Takze potvrzuji pravidlo volat jen volackou pripadne zkracenou volackou.

Nekdy zarvu misto Martin Zatec jen Zatec, Zatec, Zatec . 

Co se tyce APRS, kluci nemaj radiomajak APRS, tak je alespon zapisuju manualne do objectu jak je kdo naposledy slysel.

http://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call=a%2FBalkan&timerange=10800 

Mluvil jsem s Pavlem OK1PJV (majitel webu http://www.cbradio.cz/forum ) a rekl mi, ze ma 3 radiomodemy, nejake rucky a moduly GPS, cili vse. Ze az se Venca vrati, tak se ma ozvat Pavlovi, ze mu to i zapujci na odzkouseni a seznameni s touto technikou a po domluve odproda za "levno".  Takze na pristi expedici by to bylo pripravene. 

  [18741] România Žán Braník Praha 25.7.2012 13:49:41  
  :Ahoj, to byla nějaká dresina. Něco podobného jezdívalo i na trati č. 9 Praha - Děčín. Akorát že to byla, domnívám se, nějaká Tatra (57?). Přepošlu ten článek odborníkům, o té předešlé lokomotivě věděli snad i jméno strojvůdce. Jinak, prý, jsou dva způsoby zdravé polohy těla, buď stát, nebo ležet. Sezení je vyloženě nezdravé! Hezké nadcházející dny přeje Žán Braník Praha, 73.

 

Odkaz na originál článku