Sraz v Sulejovicích, moje auto dostalo luxusní parkování pod střechou vedle Sulejovického karavanu, přesednout k Vencovi a hurá na Svahovou. |
Na Svahové se konalo svatební veselí, uzavřená společnost , my jsme ovšem byli očekáváni, pivo natočeno. |
Na cestu jsme vybaveni různými pochutinami, Babčo tvoje proslavené štrůdly byly rovněž s povděkem zařazeny do expediční spižírny. Honzo Malšovice - výborné okurky a kozí rohy , Kubo Šumná - slivovička co hladí po duši i po těle, Mildo Lesná už se těšíme až otevřeme tvoje vínečko, Jindro Meclov a Tomáši Roudnice díky za vynikající dietní špek, manželky naše a další pohádkové bytosti poklona za kopu dalších pochutin a laskomin. |
Ze Svahové je i první expediční deník - generální test vysílacího vybavení, u mikrofonu Honza Sulejovice. |
S expedicí se přijel rozloučit a popřát šťastnou cestu i Marconi Partyzánské s rodinou - příjemné popovídání. |
Ráno vše naložit, auto plné skoro po střechu a hurá na cestu. |
Začátek trasy popisovat netřeba - přejezd Německa, před hranicemi s Dánskem doplnit naftu a pak zase dál - co nejrychleji se dostat na odrazovou vzdálenost . Za první den ujeto 550 km. |
Cesta v pohodě utíká, když tu najednou rána. Nevíme co se děje, zastavujeme na prvním odpočívadle a hledáme co to bylo za ránu. Po chvíli hledání nacházíme ulomený závit zadní pravé pružiny. Rychlý telefonát na klubového technika přes všechno co jezdí (ahoj Čerte!) a výsledný rezult - pokračujeme, netřeba se vracet ... |
Kolem páté stavíme někde na dálnici na odpočívadle, kde jsme i nedaleko přenocovali. |
Měli jsme to i s přichystaným posezením. |
Vařilo se kafíčko, popíjelo pivečko ... Na kus řeči se později stavili i dva kamioňáci od Karlových Varů, Kynšperk. V neděli mohou jezdit až od 22 hod, to nebyl jejich případ, také si dopřávali pivínko. Jeden přiměřeně, druhý na 600%, sotva chodil chudák, odjeli ráno v pět. Dělat kamioňáka je myslím si chvílema i setsakra náročné povolání ... |
Druhý den na cestě, ráno trochu mokro, tak rychle sbalit a kafíčko až na cestě, odpočívadlo u první naší turistické zastávky. |
Andholm Batteri se nachází 3,4 km severně od města Rødekro. Toto místo bylo součástí obrany severu. Jednalo se o jediné místo v blízkosti zámku Nord za první Světové války. Během První Světové války nebyl tento bunkr zničen, proto je možné se i dnes dostat do jeho jednotlivých částí, které jsou ještě vybaveny původními těžkými železnými dveřmi. Bunkr Andholm Batteri byl vybaven lodním dělem o průměru 24 cm o kalibru 21 až 38 cm, a bylo usazeno na železnici, díky které se s ním dalo pohybovat. Dělo mělo dostřel 20 kilometrů, ale naštěstí z něj nebylo nikdy vystřeleno. |
Cesta nás vedla přes Dánsko přes ostrov pomocí mohutných dlouhých mostů. |
Na výspu jednoho mola v zálivu jsme se i prošli (nedaleko jsme i kešku našli :) |
Mosty jsou fakt mohutné a dlouhé, na prvním mostě byly vedle dálničních pruhů i koleje s trolejí, dokonce jsme jeden vlak potkali. Na dalším mostě už koleje vedle nás nevedly, most byl totiž poschoďový a vlaková trať byla o patro níž pod námi. |
Na noc jsme si našli perfektní osamocené místečko, kde jsme rozbili komplet ležení včetně přerovnání nákladu, stavby antény a dalších náležitostí. "Na odraz jsme moc blízko, to je ještě brzo, to nebude chodit", zněl jeden hlas. "Zkusme to i tak ..." zněl druhý hlas. No jak už víte - zkusili jsme to a kupodivu se zadařilo! Podmínky jak na objednávku, šlapalo to přepychově, nakonec koukněte na deníček a posuďte sami. Spojení do PC datloval Fousáč, do mikrofonu hulákal převážně Sulejda, no a v android telefonu jsem souěžně zkusil zapisovat deník já - a docela dobré to je, velmi použitelné. Připomínám, že program DENIKCBDX už je v Androidmarketu volně ke stažení, stále se vyvíjí a pravděpodobně obdrží ještě nějaké další funkce. |