Zase dostali přes Prdku
Již několikrát nám Čerchov tak zvaně nakopal pr…… Ne jinak tomu bylo i letos při prvním výjezdu. Ale tentokrát to bylo přece jen o něco jiné, bylo to vypracovanější. No nechte si to vyprávět.
Byl první výjezd v roce 2023. Počasí v těchto výžkách se jevilo excelentní. Žádný velký sníh, nijak velká zima, hospůdka otevřená, no zkrátka pro nás, co musíme již častěji na malou a víc se koukat do občanky, bylo všechno jak má být.
Příprava probíhala rutině. Však je to již po sté? Nebo i vícekrát? No zkrátka žádný problém. V sobotu ráno auto připravené k odjezdu a jen pro jistotu aby řeč nestála jsem zavolal Vorlíkovi, aby se mne zeptal co jsem zapomněl. Po telefonátu, který se hlavně zaobíral zda máme potřebné potraviny, vodu a plyn. Zjistil jsem, že jsem důsledný a zodpovědný člověk a nic jsem nezapomněl. Proto jsme vyrazili kolem 13 hodiny. Cesta ubíhala špičkově a nenastal žádný problém. Hned po příjezdu jsme zapadli do hospůdky která byla narvaná k prasknutí. Sedli jsme si pod Lenina a Gottvalda a pod nápis se Sovětským Svazem na věčné časy dali jsme pivo a kávu a spokojeně jsme poslouchali německo české brebentění. Asi v 14:30 jsme se pustili do stavby dvojčete. Vorlík připravil torzo antény ( rotátor, ráhno se dvěma HB9) a teď to přišlo!! Přines mi prvky na HB. Jdu pro ně a…… je problém! V autě nejsou. A dopr….. jsme v prd……. Ale protože si umíme poradit v každé situaci JJ vyřešili jsme to snadno. Jedeme pro ně 50km zpátky LL a to se také stalo. 100 km chvilku trvá a tak jsme zpátky přijeli až za tmy. A aby toho všeho nebylo dost, tak začalo ale opravdu hodně foukat cca kolem 70 km/hod. a podle předpovědí by to nad 1000m mělo foukat přes 100km. Tak jsme od dvojčete upustili a postavili již po tmě jen jednoduché HB. I při jeho stavbě to s námi mlátilo a jasně nám to dávalo najevo, abychom se na to vykašlali a jeli domů. To jsme ale nemohli dopustit, zvlášť když jsme se i vrátili pro prvky a kvůli tomu absolvovali 100 km. Stavbu antény jsme tedy s vypětím dodělali a pouze jsme nepoužili stožár 8m ale jen 6m. I tak toho bylo až dost! Neustále foukalo a předpověď byla hodinu od hodiny horší. Zalezli jsme do auta a vysílali s tím, že až to lehne, bude vykydáno. Jako zázrakem jsme vysílali ještě ve 23:30. S autem to mlátilo ze strany na stranu a že to auto má 2.5 t ale ANT stále stála a na pásmu již nikdo pro nás zajímavý nebyl. V 24:00 jsme se rozhodli že půjdeme spinkat a dohadovali jsme se zda ANT položit na zem a nebo jen zkontrolovat kotvy. Vyhrála naše lenost a tak jsme jen zkontrolovali kotvy JJ. Vítr v nárazech foukal již hodně přes 100 km a stalo se co se muselo stát. Asi za hodinu se auto drobet nadzvedlo a flák o zem. Kotva, která byla proti větru se vytrhla a Anténa si ustlala a bylo vykydáno. Ani jsme se ven nešli podívat, protože sečíst škody můžeme až ráno.
Ráno jsme zjistili, že HB padla na placato, je sice zohýbané, ale nepoškozené, ale již to nebylo na co postavit, protože konstrukce pro nájezd a uchycení rotátoru byla zmuchlaná jak ručník. Jak dopadl rotátor zatím nevím, ale na první pohled vypadal celý. Zda bude celý i uvnitř to se pozná, protože síla která zohýbala úhelník 5x5x4 musela být pořádná. No tak ono 6m rameno je pořádná páka i když má na konci jen 3 Kg J
A tak skončil náš první výlet v tomto roce. No řekněte, že nám to zase nakopalo prd……..? No to bych řekl, že ano J
Tak díru do světa jsme svým výsledkem tedy neudělali, ale když se kouknu do občanky, tak se asi stydět nemusím ani já ani Vorlík.
Tady je ten náš skromný výsledek a domnívám se, že kdybychom byli mladší tak jsme se do takového marastu asi ani nepustili a nebyl by žádný výsledek. Čím je člověk starší, tím je asi méně soudný.
Děkujeme Vám všem za podporu a přejeme pevné zdraví a ať nám to lítá.
Za exp.Radegast MT-1
Vorel Stupno CL-45 a Venca Chotěšov CL.39
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.
I mně Klínovec nakopal zadel!
V pohodě - od antén jsem nezapomněl nic, jen tu nájezdovou patku. Zpětně jsem docela rád, že jsem ji sebou neměl.
Po příjezdu jsem se jal začít stavět HB9CV. V tom nečase, -2,5°C (pocitová -10°C) a kolem 20m/s v nárazech, mi to trvalo 2,5 hod. Později to podle těch internetů bylo až 28m/s, výstraha byla na více než 100km/h.
Postavil jsem to po větru od auta a na ten nejdelší koax co jsem měl.
Vysílání šlo pěkně. Milan Senica 382km, Pepa Dolní Kounice 256km, exp. Signal 380km, Dana Slavoňov 230km, Tomáš Vamberk 243km a třešnička na dortu exp. Bažanti 400km.
Kolem půl deváté spojení ubylo, už jsem nikoho z dálky neslyšel. Ozval se ale Karosa KV, na 15km, tak jsme povídali...
Ve 21 hod. už na pásmu mrtvo, tak jsem si v autě rozložil spaní a šel na malou a cigáro. Vylezu z auta a koukám anténa ležela jak dlouhá tak široká.
Počítám že s Karosou už jsem dělal QSO na parkoviště a ne na anténu. Tou dobou už asi ležela.
Tak jsem to zabalil, spíš naházel do auta, a jel domů!
Výsledek mého snažení je v mapce...