CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.

Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp.

Kategorie: Letní polní den, Popisy rozhleden a kopců, Všechny články
Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp.

29.7.2007 22:35:29 - Žán Bráník - Žán Bráník - ET 74 v Letním polním dnu.

Sobotní předpovědi nebyly pro původně zamýšlený vlakový a následně pěší výlet,spojený se závodem LPD,na Paseckou skálu ve Žďárských vrších moc příznivé.Takže po zvážení všech pro a proti,a taky proto,že mi při tom zvažování ujel vlak,nakonec zůstalo při automobilovém výletu na Pešavu.
PEŠAVA,697 m.n.m,v lokátoru JN79XS,je nejvyšším vrcholem Železných hor.Kdysi,vlastně ještě nedávno,končily Železné hory ještě před Hlinskem a Pešava patřila pod Žďárské vrchy.Ale nyní,díky geografům byly hranice Železných hor posunuty více na jihovýchod a tak i Pešava nyní patří pod ně.
Pro nás je Pešava zvláštní tím,že kousek od vrcholu probíhá hranice mezi lokátorem JN79XS a JN79XR.

 

mapaletec.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Tam co je ta šipka,tak tam stálo mé auto s anténou.Hranice lokátorů je blíže k obci Jeníkov,dole na obrázku.

 

lokator.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Já na Pešavu jel z Hlinska,v obci Jeníkov se odbočí vlevo na asfaltovou cestu,která Vás dovede až k věži jakéhosi mobilního operátora.

 

pesava_cesty1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Asfaltka na vrcholek....

 

Pesava1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

a věž mobilního operatéra.

 

pesava_cesty.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

K místu ,kde stálo mé vozítko,vede polní,dost kamenitá cesta,na které jsou místy vystouplé kameny.Bohatší expediční týmy,používající k portejblům např.vozidla Ferrári,Lambordžíny,Porše,Š 120 a jiné,budou mít problémy.

 

Pesava2.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Je odtud hezký výhled na Žďárské vrchy.Protože je ale vrcholek Pešavy dost plochý,je vidět jen od jihovýchodu k jihozápadu.Na ostatní strany je výhled kryt porostem.

 

Pesava4.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Dva anténní systémy na Pešavě,ten bližší je můj.Anténa 5/8 ECO za 699.-Kč.Nic moc.Jak na vysílání tak i po stránce konstrukční.Musel jsem ji hned po koupi opravovat,pájecí očko od země u cívky,bylo přichyceno nýtkem a na tom se vrklalo.A ty protiváhy,ty jsou tam snad jen pro srandu.Ale zase je lehoučká na pěší portejbly.

 

pesava5.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

To jsem pro změnu já a stožár.Nebo strašák v poli a stožár?
No,a tím s Pešavou končím.V průběhu první část závodu,ve mně zrálo přesvědčení,že to není zrovna nic moc kopeček na vysílání.Alespoň s mou technikou.Šumava-nic,Krušné hory s odřenýma ušima.A tak jsem si říkal,"Kdybych zůstal v Újezdě,možná bych toho udělal víc".Sice na Javořinu bych neměl,ale na ty český kopce a hory ano.
A tak jsem se rozhodl.Dokaváď jsem ještě čilý,provedu urychlený přesun zpět do Újezda nad Lesy,do lokátoru JO70HB a uvidím.Když mne cestou do Újezda potkaly dva pořádný slejváky,které šly na Žďárské vrchy,nelitoval jsem vůbec.že jsem jel autem a ne vlakem a pěšky na Paseckou skálu.

 

pesava6.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Mé stanoviště pro druhou půlku závodu.Co si víc můžete přát?

 

pesava7.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Před třetí hodinou,když už žádná stanice,které jsem ještě neměl,nereagovala na výzvy na různých kanálech a jen čekaly na "A",padla na mne nějaká nuda a přidalo se i klimbání (to pivo asi nemělo být),tak jsem to zabalil a usek!
A tím pro mne skončil i LPD 2007.
Čaues,hezký den Žán Braník,73.

 

Diskuse pod článkem:

 

[5833] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Tom Terasa Třinec 30.7.2007 18:38:27
  jen připomínka, Š120 není výsada bohatých lidí a vyjede i tam, kde favorit ne :-)

 » [5835] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 31.7.2007 07:43:15
  :To byla narážka na nižší světlou výšku vozu Š 120 (pokud je na třináctkách).A pro ostatní!Nebylo účelem této poznámky zahnat lidi od LPD.
 »» [5836] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Bohouš CL-6 31.7.2007 08:16:31
 

Já nevím, jak ty to děláš, ale nakonec ti ještě nedej bože  budu muset poděkovat - co jsem ti před závodem "spílal" za tvůj dotaz ohledně možností odhlášení ze závodu u článku, který měl naopak popostrčit váhavce, tak faktem zůstává, že pak přibylo skoro 20 závodníků a to je velké číslo, v době psaní toho článku jsme měli něco přes padesát přihlášených. 

Možná zafungovala "negativní reklama" a díky naší skororozepři si blížícího se termínu všimlo více lidí, kteří se přihlásili.

Celkový počet přihlášených tedy nakonec  byl 71 a kupodivu to není konečné číslo, protože jeden člen klubu se rozhodl až v den konání závodu soutěže zúčastnit, čili konečné číslo se vyšplhalo na 72 celkově přihlášených.

Já si sice i nadále o tom dotazu na odhlášení myslím své, ale to už je teď jedno, navrhuji  nechme to plavat, oba jistě máme podstatnější věci na práci, než si tu "cintat bryndák" . Měj se fajn a někdy zase naslyš nebo i naviděnou.

Bohouš CL-6                  

 »»» [5837] Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 31.7.2007 16:55:46
 

:Ano,nechávám komára (někde veblouda) komárem a věnuji se podstatnějším věcem.Třeba......vyhledávání vhodných kót na LPD pro moravskou část p.t. obecenstva.Již za 14 dní..Nová KMB ČD se chvěje nedočkavostí.

Žán Braník,73,čaues.

  [5821] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Dragon Praha 30.7.2007 10:33:45
  Na Pešavu jsem chtěl původně jet taky, ale tady jsem si přečetl, že ji máš v plánu ty, tak jsem se rozhodl jet na Lázek a Adam (více na http://cb.cwa1.net/odkaz.asp?id=136&tab=OdkazyClanky) a nelituji, chodilo to pěkně.
 » [5824] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 30.7.2007 12:08:46
  :Kdyby si na Pešavu přijel,já bych Ti tam ten olej vyměnil.
 »» [5826] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Dragon Praha 30.7.2007 12:58:48
  Já si ten olej příště vyměním sám a včas :-)
Spíše bych potřeboval poradit s tím digitálním přijímačem, jestli by někdo byl schopen jej zprovoznit a přidat pro jistotu ochranu proti přepólování.
 »»» [5828] Re:Re:Re: Pro Dragona Jerry Nové Město 30.7.2007 14:06:24
  :Dobře poslouží zapojení můstku z schottkyho diod v napájecí cestě přijímače – potom můžeš přehazovat napájecí kabely na baterce jak se ti zamane a můstek ti do přístroje pouští vždy jen správnou polaritu... 

Pokud by vadil téměř zanedbatelný úbytek na můstku (cca půl voltu). Pak je nejlepší aplikovat paralelně s napájením ochrannou diodu. Nezapomeň tam dát vhodnou pojistku. 
Kdo si tam dá hřebíky, ten vyhoří a ... :-)
 »»»» [5834] Re:Re:Re:Re: Pro Dragona Dragon Praha 30.7.2007 21:07:32
  Ještě jsem to nerozebral, takže jsem neviděl vnitřnosti, jsem zvědav, co mne čeká, ale tipova bych, že pojistka tam určitě nebude - Made in China Garage ... :-) 
Úbytek půl voltu určitě vadit nebude.
  [5820] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Pavel-Jihlava 30.7.2007 08:01:09
  :-) Zdravím Článek -výstižný, 100%ně souhlasím se závěrem soutěže,která se promění kolem 2.-3. hodiny na bezhlavou štvanici "NA Alfy xxx".A to se pak seriozní chování všech stanic v super soutěži ,promění na bezohledné Alfa-dostihy, pozbývající jakoukoli etiku správného chování na pásmu vysílání.Když si k tomu přidáme ještě komerční vysílání lokálních taxislužeb - v tento čas to nejvíc sype , je z toho docela slušnej maglajs....
Ještě jednou - Zdarec 73
Paja-Luka /Jihlava/
 » [5822] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Zvíře Zlín 30.7.2007 11:18:52
  :Naprostý souhlas. Proto se této soutěže neúčastním. Myslím, že by prospělo umožnit platná spojení i s neregistrovanými týmy a jednotlivci. Zmizelo by tak bezúčelné, bezvýsledné a do určité míry i bezohledné (vůči ostatním uživatelům pásma) vyřvávání výzev na pásmu.
 »» [5825] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Bohouš CL-6 30.7.2007 12:10:00
 

Vybírat si jaké akce se účastníš je samozřejmě tvoje věc. Účastnil ses vůbec někdy nějaké CB soutěže ? 

Tvůj požadavek na uznání spojení soutěžících i s neregistrovanými týmy (nechápu proč jen týmy a jednotlivci už ne,ale to je jedno) vyslyšen zřejmě nebude a to ani ne tak kvůli formě jakou to doporučuješ, jako spíše proto, že takhle závod Letní polní den postaven není. Navíc takovou soutěž jakou požaduješ na CB také najdeš - viz třeba soutěž Eter bez hranic. 

LPD je jiná soutěž a má jiná pravidla. Nelíbí se ti - dobře. Nezúčastníš se - taky dobře, to je pořád jen tvoje rozhodnutí. 

Chceš jinou soutěž s jinými pravidly ? Vytvoř ji. Přesvědč lidi, aby se jí zúčastnili. Vytvoř jim svoje pravidla, podle kterých mají soutěžit. Proveď vyhodnocení závodu. Přeji ti úspěch a pokud se mi tvoje soutěž bude líbit, třeba se přihlásím. Nebo se mi líbit nebude a pak ji nechám plavat. 

S tebou uvedenými  požadavky na změnu pravidel soutěže Letní polní den nesouhlasím. Můžeš se pokusit CB klub Česká Lípa přesvědčit, že tebou "doporučované" změny budou soutěži ku prospěchu, pokud členy klubu dovedeš přesvědčit, třeba budou tvoje návrhy opravdu přijaty. 

Nesouhlasím ani s větou že se jedná o "bezúčelné, bezvýsledné a do určité míry i bezohledné vyřvávání výzev na pásmu" , tady se zcela jistě neshodneme.

Všeobecné oprávnění nezakazuje pořádání CB soutěží. Všichni jsou povinni Všeobecné oprávnění dodržovat a je zcela jedno, zda soutěží, plkají přes ulici, účastní se nějakého kolečka, konají expediční vysílání, hovoří z auta do auta a podobně. 

Jak se při soutěži chovají jednotliví závodníci - to je jejich vizitka, znám závodníky, kteří umí soutěžní spojení dělat s grácií a samozřejmě i takové, kteří napětí závodu zvládají hůře a projevují se agresivněji. Lidi už jsou takoví, s tím nic nenaděláš, soutěž je pouze dostala v jeden den na CB.

Na závěr trochu počtů - počítej se mnou : rok má 365 dnů x 24 hodin = rok má 8760 hodin. 
Z toho soutěž  trvá vcelku 10 hodin. 

Vem to na procenta a je to 10 x 100 / 8760 = 0.114 % 

Nepřesvědčil jsi mne, že by desetihodinová soutěž  konaná jednou ročně byla pro CB veřejnost kdovíjaká zátěž ...

Bohouš CL-6          

 »»» [5827] Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Pavel-Jihlava 30.7.2007 13:11:02
  :-' To jo to stebou souhlasím -chceš soutěžit tady -soutěž,nechceš -jdi jinam,ale to byla trochu jiná reakce - právě na ty kontrolky.Vidíš , že se občas někoho dotkne to co se stane z jinak slušných lidí na pásmu při změně volacího znaku.Já vím a patří to k LPD ,i takto nastavené Alfy do určité míry tomu dávají "šťávu a -ego -LPD- .Marně ale přemýšlím co navrhnout pořadateli jak jinak s Alfama ,méně bolestněji pokazit jméno CB-čkáře pro tuto jinak super soutěž. Ale nechme to asi na pořadateli - je to i jeho vizitka v nastavení soutěže./jsou věci které se nám opakují/ - Je pravda, že nadruhé straně - lidi člověk jinými pravidli nepředělá. 
73 Paja
 »»»» [5831] Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Bohouš CL-6 30.7.2007 14:32:41
 

Ahoj Pájo, korektní příspěvek - to je jiné kafe, dá se pak věcně diskutovat k samotnému tématu, prima. 

Nějaké změny v LPD se chystají, už se v rámci klubu i nějakou dobu diskutují, některé změny jsou průchodné, některé asi neprojdou, jak už to bývá. Z těch, co vypadají, že projdou, je třeba změna času vysílání a s tím souvisí i zkrácení soutěže o 2 hodiny, ze stávajících 10ti hodin na 8 (2x 4 hodiny).

Co se týká odpovědnosti za soutěž, té se rozhodně nezříkáme, ba naopak, jsme na soutěž vcelku hrdí, myslíme si, že dělá našemu CB klubu dobré jméno. 

Nelze ale na pořadatele přenést kompletní zodpovědnost za to, jak se při soutěži chovají jednotliví účastníci. Také nebudeš dávat vinu výrobcům aut, že s jejich výrobky řidiči jezděj agresivně. Pokud máš radu, jak by pořadatel mohl zlepšit soutěž v tomto směru a soutěž to nepoškodí, tak sem s ní. 

Na druhou stranu - jedná se o soutěž, k nějakému ideálu, kdy na všech kanálech bude ticho a sem tam zaševelí jemný hlásek žadonící o spojení, toho se těžko dočkáš. Ono by vůbec bylo zajímavé definovat co vlastně po závodnících chceš a porovnat to s představami ostatních. Napíšeš-li, že v soutěži je zakázáno chovat se agresivně, pak s tebou budou všichni souhlasit - včetně těch, co se agresivně chovají. Proč ? Protože nikde není stanoveno, co to je agresivně, co ještě se dá považovat za soutěžní počínání a co už ne.

Porovnám-li to třeba s cyklistikou - vrchaři si taky pár metrů před cílem nedávají přednost. Naopak zase se při spurtu nesnaží závodníci do sebe cíleně strkat a shazovat protivníka z kola. 

Byly nápady udělat pravidlo, že pokud na jednu stanici pošle stížnost např. 5 různých závodníků pro stejné nesoutěžní chování, bude tento diskvalifikován. 

Byla ovšem obava ze zneužití takového pravida - pokud se pár lidí domluví, je tak možno odstavit ze soutěže kohokoliv - a tak se pravidlo neprosadilo. Možná by stálo za úvahu se k diskusi o tomto možném pravidlu vrátit a nějak přesněji ho definovat. Taková analogie s trestnými body řidičů. Pokud by bylo nutno k diskvalifikaci nějaké poměrně velké (jak určit tu velikost?) číslo stížností od kolegů soutěžících, pak by to mohlo působit preventivně. Tohle je na delší debatu a je to jen jeden nápad, třeba někdo přijde s lepším.

Nejvíce stížností bývá na návaly na kontrolní stanice ke konci soutěže. Jednak to jsou cenné body a druhak přece jen 10 hodin vysílání dá zabrat, nervy pracujou. Tady si myslím, že je právě na kontrolní stanici udělat si na kanále pořádek a trochu to rovnat, občas jsem musel být trochu verbálně přísnější, ale pak to šlo, spojení se provedly a jede se dál.

Na druhou stranu se tyto návaly na kontrolky odehrávají převážně v době, kdy naprostá většina uživatelů pásma spí a tak je to nijak neomezuje.

Možná by určitým řešením mohlo být zvětšení počtu kontrolních stanic, ale to je věc názoru a diskuse.

Pro ty, kdo se účastní i jiných soutěží, než jen na CB, není nic nového, že na začátku soutěže je největší nával a ke konci soutěže počet provedených spojení za hodinu oproti začátku soutěže prudce klesá. Byl jsem ujištěn, že např. v telegrafii není vzácností udělat v jedné minutě až 8 soutěžních spojení a ke konci soutěže už jsou slyšet jen výzvy stanic, se kterými už závodník spojení má provedeno. 

Každopádně díky za věcně vedenou diskusi, měj se fajn

Bohouš CL-6              

 »»»»» [5849] Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 5.8.2007 21:35:09
 

:Zdravím,nevím jaké propozice dostávají členové CL klubu,ale já dostal k letošnímu ročníku propozice,kde ono pravidlo 5 stěžovatelů na jednoho (nějakého záškodníka) obsaženo je.A myslím,ale to bych se musel podívat a to se mi teď nechce,že toto pravidlo bylo i v propozicích minulých ročníků.Je to odstavec 2.,písmeno "k".

To by mne docela zajímalo,jestli někdo,někdy v historii pořádání LPD byl diskvalifikován?

Žán Braník,čaues,73.

 »»»»»» [5850] Re:Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Bohouš CL-6 5.8.2007 22:03:01
 

§ k) Je-li na stanici více než 5 stížností pro nesportovní chování nebo rušení nekvalitním signálem provádí posouzení a konečný verdikt ředitel závodu (podávání stížností viz odstavec 8) a může to být důvodem k diskvalifikaci závodníka ze závodu.

odstavec 8 :

8. Podávání stížností :
§ Stížnost musí být podána písemně
§ Stížnost může podat závodník, kontrolní stanice pořadatele nebo kontrolor pověřený organizátorem k provádění kontrol na stanovištích.
§ Podání stížnosti je možné pouze do termínu příjmu deníků, tj. do 6.8.2007
§ Podání stížnosti je podmíněno složením kauce ve výši 100 Kč
§ V případě uznání stížnosti bude stěžovateli částka vrácena, v opačném případě propadá ve prospěch pořadatele.
§ Stížnost musí obsahovat KDO podává stížnost, NA KOHO si stěžuje, předmět stížnosti, datum, podpis.
§ Předmět stížnosti by měl obsahovat konkrétní porušení některého z bodů odstavce 2
§ Při řešení sporů přísluší konečné rozhodnutí pořadateli, proti jeho rozhodnutí není odvolání.

Jednak tedy je třeba podání minimálně pěti stížností za podmínek uvedených pro podávání stížností a druhak posouzení je na pořadateli.

Nestačí tedy 5 křiklounů na "odvaření závodníka", konečné slovo má stejně pořadatel. Nově je zvažováno z toho pořadatele vyjmout - bude 5 a více stížností = pořadateli nezbyde, než diskvalifikaci provést.

Za dobu historie závodu nebyla žádná diskvalifikace provedena.

Nechápu poznámku o rozdílných propozicích pro závodníky a členy klubu. Členové klubu dostávají naprosto totožné propozice, množené na stejné kopírce.

 »»»»»»» [5851] Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 5.8.2007 23:19:22
  :Nestačí tedy 5 křiklounů na "odvaření závodníka", konečné slovo má stejně pořadatel. Nově je zvažováno z toho pořadatele vyjmout - bude 5 a více stížností = pořadateli nezbyde, než diskvalifikaci provést.
Kdyby to takhle bylo napsáno výše,na rozdílné propozice bych se neptal.
 »»»»» [5832] Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Pavel-Jihlava 30.7.2007 15:09:52
  :-) Ok necháme tuto diskuzi na nějaký shrnující článek o soutěži, bylo vyřčeno dost zajímavých podnětů a témat nad kterými by se dalo i meditovat, zamýšlet se a rozvýjet je. Mějte se fajn - soutěž je super. - Kdo nic nedělá -sice nic nezkazí ,ale taky nic neprožije a to je důležité -o to jde.
Paja

 »» [5823] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. Žán Braník 30.7.2007 12:05:17
 

:Zdravím,to by asi neprospělo.Jak by si chtěl kontrolovat,že spojení skutečně proběhlo a není vymyšleno?Kdysi,kolem roku 1995,jsem poslouchal v jižních Čechách,jak si před závodem,tuším že to byl polní den Allamat klubu,závodník před závodem domlouval se svými známými spojení,která si pak chtěl v průběhu závodu napsat do deníku.A ještě na dotaz:"Kolik tam máš?",odpověď zněla:"Teď jedu na čtyry,ale pak tam dám padesát"a to si myslím,že zůstalo dodnes.Jak si jinak vysvětlit,že pár renomovaných volaček i na vzdálenost cca 100km,bylo slyšet srozumitelně i na obou sousedních kanálech.A nebo to mají "přezdvihované".A to by asi taky nemělo být.

Jinak přihlásit a zůčastnit by si se měl,už jenom kvůli mně.

 

Odkaz na originál článku