Sobotní předpovědi nebyly pro původně zamýšlený vlakový a následně pěší výlet,spojený se závodem LPD,na Paseckou skálu ve Žďárských vrších moc příznivé.Takže po zvážení všech pro a proti,a taky proto,že mi při tom zvažování ujel vlak,nakonec zůstalo při automobilovém výletu na Pešavu. PEŠAVA,697 m.n.m,v lokátoru JN79XS,je nejvyšším vrcholem Železných hor.Kdysi,vlastně ještě nedávno,končily Železné hory ještě před Hlinskem a Pešava patřila pod Žďárské vrchy.Ale nyní,díky geografům byly hranice Železných hor posunuty více na jihovýchod a tak i Pešava nyní patří pod ně. Pro nás je Pešava zvláštní tím,že kousek od vrcholu probíhá hranice mezi lokátorem JN79XS a JN79XR. |
Tam co je ta šipka,tak tam stálo mé auto s anténou.Hranice lokátorů je blíže k obci Jeníkov,dole na obrázku. |
Já na Pešavu jel z Hlinska,v obci Jeníkov se odbočí vlevo na asfaltovou cestu,která Vás dovede až k věži jakéhosi mobilního operátora. |
Asfaltka na vrcholek.... |
a věž mobilního operatéra. |
K místu ,kde stálo mé vozítko,vede polní,dost kamenitá cesta,na které jsou místy vystouplé kameny.Bohatší expediční týmy,používající k portejblům např.vozidla Ferrári,Lambordžíny,Porše,Š 120 a jiné,budou mít problémy. |
Je odtud hezký výhled na Žďárské vrchy.Protože je ale vrcholek Pešavy dost plochý,je vidět jen od jihovýchodu k jihozápadu.Na ostatní strany je výhled kryt porostem. |
Dva anténní systémy na Pešavě,ten bližší je můj.Anténa 5/8 ECO za 699.-Kč.Nic moc.Jak na vysílání tak i po stránce konstrukční.Musel jsem ji hned po koupi opravovat,pájecí očko od země u cívky,bylo přichyceno nýtkem a na tom se vrklalo.A ty protiváhy,ty jsou tam snad jen pro srandu.Ale zase je lehoučká na pěší portejbly. |
To jsem pro změnu já a stožár.Nebo strašák v poli a stožár? No,a tím s Pešavou končím.V průběhu první část závodu,ve mně zrálo přesvědčení,že to není zrovna nic moc kopeček na vysílání.Alespoň s mou technikou.Šumava-nic,Krušné hory s odřenýma ušima.A tak jsem si říkal,"Kdybych zůstal v Újezdě,možná bych toho udělal víc".Sice na Javořinu bych neměl,ale na ty český kopce a hory ano. A tak jsem se rozhodl.Dokaváď jsem ještě čilý,provedu urychlený přesun zpět do Újezda nad Lesy,do lokátoru JO70HB a uvidím.Když mne cestou do Újezda potkaly dva pořádný slejváky,které šly na Žďárské vrchy,nelitoval jsem vůbec.že jsem jel autem a ne vlakem a pěšky na Paseckou skálu. |
Mé stanoviště pro druhou půlku závodu.Co si víc můžete přát? |
Před třetí hodinou,když už žádná stanice,které jsem ještě neměl,nereagovala na výzvy na různých kanálech a jen čekaly na "A",padla na mne nějaká nuda a přidalo se i klimbání (to pivo asi nemělo být),tak jsem to zabalil a usek! A tím pro mne skončil i LPD 2007. Čaues,hezký den Žán Braník,73. |
Diskuse pod článkem:
[5833] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Tom Terasa Třinec | 30.7.2007 18:38:27 | ||
jen připomínka, Š120 není výsada bohatých lidí a vyjede i tam, kde favorit ne :-) |
» | [5835] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 31.7.2007 07:43:15 | |
:To byla narážka na nižší světlou výšku vozu Š 120 (pokud je na třináctkách).A pro ostatní!Nebylo účelem této poznámky zahnat lidi od LPD. |
»» | [5836] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Bohouš CL-6 | 31.7.2007 08:16:31 | |
Já nevím, jak ty to děláš, ale nakonec ti ještě nedej bože budu muset poděkovat - co jsem ti před závodem "spílal" za tvůj dotaz ohledně možností odhlášení ze závodu u článku, který měl naopak popostrčit váhavce, tak faktem zůstává, že pak přibylo skoro 20 závodníků a to je velké číslo, v době psaní toho článku jsme měli něco přes padesát přihlášených. Bohouš CL-6 |
»»» | [5837] Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 31.7.2007 16:55:46 | |
:Ano,nechávám komára (někde veblouda) komárem a věnuji se podstatnějším věcem.Třeba......vyhledávání vhodných kót na LPD pro moravskou část p.t. obecenstva.Již za 14 dní..Nová KMB ČD se chvěje nedočkavostí. Žán Braník,73,čaues. |
[5821] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Dragon Praha | 30.7.2007 10:33:45 | ||
Na Pešavu jsem chtěl původně jet taky, ale tady jsem si přečetl, že ji máš v plánu ty, tak jsem se rozhodl jet na Lázek a Adam (více na http://cb.cwa1.net/odkaz.asp?id=136&tab=OdkazyClanky) a nelituji, chodilo to pěkně. |
» | [5824] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 30.7.2007 12:08:46 | |
:Kdyby si na Pešavu přijel,já bych Ti tam ten olej vyměnil. |
»» | [5826] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Dragon Praha | 30.7.2007 12:58:48 | |
Já si ten olej příště vyměním sám a včas :-) Spíše bych potřeboval poradit s tím digitálním přijímačem, jestli by někdo byl schopen jej zprovoznit a přidat pro jistotu ochranu proti přepólování. |
»»» | [5828] Re:Re:Re: Pro Dragona | Jerry Nové Město | 30.7.2007 14:06:24 | |
:Dobře poslouží zapojení můstku z schottkyho diod v napájecí cestě přijímače – potom můžeš přehazovat napájecí kabely na baterce jak se ti zamane a můstek ti do přístroje pouští vždy jen správnou polaritu... Pokud by vadil téměř zanedbatelný úbytek na můstku (cca půl voltu). Pak je nejlepší aplikovat paralelně s napájením ochrannou diodu. Nezapomeň tam dát vhodnou pojistku. Kdo si tam dá hřebíky, ten vyhoří a ... :-) |
»»»» | [5834] Re:Re:Re:Re: Pro Dragona | Dragon Praha | 30.7.2007 21:07:32 | |
Ještě jsem to nerozebral, takže jsem neviděl vnitřnosti, jsem zvědav, co mne čeká, ale tipova bych, že pojistka tam určitě nebude - Made in China Garage ... :-) Úbytek půl voltu určitě vadit nebude. |
[5820] Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Pavel-Jihlava | 30.7.2007 08:01:09 | ||
:-) Zdravím Článek -výstižný, 100%ně souhlasím se závěrem soutěže,která se promění kolem 2.-3. hodiny na bezhlavou štvanici "NA Alfy xxx".A to se pak seriozní chování všech stanic v super soutěži ,promění na bezohledné Alfa-dostihy, pozbývající jakoukoli etiku správného chování na pásmu vysílání.Když si k tomu přidáme ještě komerční vysílání lokálních taxislužeb - v tento čas to nejvíc sype , je z toho docela slušnej maglajs.... Ještě jednou - Zdarec 73 Paja-Luka /Jihlava/ |
» | [5822] Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Zvíře Zlín | 30.7.2007 11:18:52 | |
:Naprostý souhlas. Proto se této soutěže neúčastním. Myslím, že by prospělo umožnit platná spojení i s neregistrovanými týmy a jednotlivci. Zmizelo by tak bezúčelné, bezvýsledné a do určité míry i bezohledné (vůči ostatním uživatelům pásma) vyřvávání výzev na pásmu. |
»» | [5825] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Bohouš CL-6 | 30.7.2007 12:10:00 | |
Vybírat si jaké akce se účastníš je samozřejmě tvoje věc. Účastnil ses vůbec někdy nějaké CB soutěže ? Bohouš CL-6 |
»»» | [5827] Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Pavel-Jihlava | 30.7.2007 13:11:02 | |
:-' To jo to stebou souhlasím -chceš soutěžit tady -soutěž,nechceš -jdi jinam,ale to byla trochu jiná reakce - právě na ty kontrolky.Vidíš , že se občas někoho dotkne to co se stane z jinak slušných lidí na pásmu při změně volacího znaku.Já vím a patří to k LPD ,i takto nastavené Alfy do určité míry tomu dávají "šťávu a -ego -LPD- .Marně ale přemýšlím co navrhnout pořadateli jak jinak s Alfama ,méně bolestněji pokazit jméno CB-čkáře pro tuto jinak super soutěž. Ale nechme to asi na pořadateli - je to i jeho vizitka v nastavení soutěže./jsou věci které se nám opakují/ - Je pravda, že nadruhé straně - lidi člověk jinými pravidli nepředělá. 73 Paja |
»»»» | [5831] Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Bohouš CL-6 | 30.7.2007 14:32:41 | |
Ahoj Pájo, korektní příspěvek - to je jiné kafe, dá se pak věcně diskutovat k samotnému tématu, prima. Bohouš CL-6 |
»»»»» | [5849] Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 5.8.2007 21:35:09 | |
:Zdravím,nevím jaké propozice dostávají členové CL klubu,ale já dostal k letošnímu ročníku propozice,kde ono pravidlo 5 stěžovatelů na jednoho (nějakého záškodníka) obsaženo je.A myslím,ale to bych se musel podívat a to se mi teď nechce,že toto pravidlo bylo i v propozicích minulých ročníků.Je to odstavec 2.,písmeno "k". To by mne docela zajímalo,jestli někdo,někdy v historii pořádání LPD byl diskvalifikován? Žán Braník,čaues,73. |
»»»»»» | [5850] Re:Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Bohouš CL-6 | 5.8.2007 22:03:01 | |
§ k) Je-li na stanici více než 5 stížností pro nesportovní chování nebo rušení nekvalitním signálem provádí posouzení a konečný verdikt ředitel závodu (podávání stížností viz odstavec 8) a může to být důvodem k diskvalifikaci závodníka ze závodu. 8. Podávání stížností : Jednak tedy je třeba podání minimálně pěti stížností za podmínek uvedených pro podávání stížností a druhak posouzení je na pořadateli. Nestačí tedy 5 křiklounů na "odvaření závodníka", konečné slovo má stejně pořadatel. Nově je zvažováno z toho pořadatele vyjmout - bude 5 a více stížností = pořadateli nezbyde, než diskvalifikaci provést. |
»»»»»»» | [5851] Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 5.8.2007 23:19:22 | |
:Nestačí tedy 5 křiklounů na "odvaření závodníka", konečné slovo má stejně pořadatel. Nově je zvažováno z toho pořadatele vyjmout - bude 5 a více stížností = pořadateli nezbyde, než diskvalifikaci provést. Kdyby to takhle bylo napsáno výše,na rozdílné propozice bych se neptal. |
»»»»» | [5832] Re:Re:Re:Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Pavel-Jihlava | 30.7.2007 15:09:52 | |
:-) Ok necháme tuto diskuzi na nějaký shrnující článek o soutěži, bylo vyřčeno dost zajímavých podnětů a témat nad kterými by se dalo i meditovat, zamýšlet se a rozvýjet je. Mějte se fajn - soutěž je super. - Kdo nic nedělá -sice nic nezkazí ,ale taky nic neprožije a to je důležité -o to jde. Paja |
»» | [5823] Re:Re:Na Pešavě dobře....v Újezdě ještě líp. | Žán Braník | 30.7.2007 12:05:17 | |
:Zdravím,to by asi neprospělo.Jak by si chtěl kontrolovat,že spojení skutečně proběhlo a není vymyšleno?Kdysi,kolem roku 1995,jsem poslouchal v jižních Čechách,jak si před závodem,tuším že to byl polní den Allamat klubu,závodník před závodem domlouval se svými známými spojení,která si pak chtěl v průběhu závodu napsat do deníku.A ještě na dotaz:"Kolik tam máš?",odpověď zněla:"Teď jedu na čtyry,ale pak tam dám padesát"a to si myslím,že zůstalo dodnes.Jak si jinak vysvětlit,že pár renomovaných volaček i na vzdálenost cca 100km,bylo slyšet srozumitelně i na obou sousedních kanálech.A nebo to mají "přezdvihované".A to by asi taky nemělo být. Jinak přihlásit a zůčastnit by si se měl,už jenom kvůli mně. |