Pro první kolo oblíbeného letního polního dne,byl zvolen osvědčený portejblovací bod Mandava,v lokátoru JN 79 GW a nadmořské výšce 478 metrů.Na betonové ploše,v těsné blízkosti silnice na Křížkový Újezdec,jsem zaparkoval automobil a na jeho střeše vztyčil anténu půlku.Ještě byla zbudována ochranná plachta proti sluníčku a závod mohl pomalu začít.Během průběhu závodu mne navštívili dva síbíčkáři,Honza Bagr z blízké Olešky a Sigma Vinohrady z Prahy.Sigma zkušeným okem obhlédl mé vybavení a lakonicky mi sdělil,že s takovýmto vybavením,na nějaké lepší umístění v závodě,těžko mohu pomýšlet.Asi má pravdu,ale já rozhodně „topit“nechci a nebudu. Na druhou polovinu závodu,se přesouvám na předem vyhlédnuté místo u Votic.Na Mandavě mi během závodu do otevřeného auta nalítalo spousty much a tak se jich během přesunu,jen obtížně zbavuji.Abych nezpůsobil nějakou dopravní nehodu,musím své mávání rukama,hlavně na křižovatkách,značně omezit. Při příjezdu na místo,kde hodlám strávit příštích 10 hodin,při vyhánění zbylých much z auta,zjišťuji ale,že odněkud přilétá stále větší množství vos.Vážení přátelé,ano.Jsou tady a rojí se.Tak to tedy ne!V jejich společnosti rozhodně další čas trávit nebudu.Chci přejet na druhé místo,do motokrosového areálu,ale tam zase stále krouží jezdci na motorkách a tak tato možnost také padá.Přejíždím tedy k osadě Hory,odstavuji vůz na autobusové zastávce,s velkými zálivy na obou stranách silnice.Jsem v nadmořské výšce cca 630 metrů a v lokátoru JN 79 HO.Opět vztyčuji anténí monstrum na střechu auta.Občas projíždějící motoristé nechápavě na to koukají.A taky výrazně brzdí.Asi si myslí,že má Policie nějaký nový radar.Zvláště když chodím kolem s PMR a snažím se navázat nějaké to spojení.Bohužel,na PMR ani ťuk.Snad to na CB pásmu bude lepší. Bylo,nebylo.Čechy a Moravu vcelku pobírám ale na Slovensko nemám.Ale přesto vládne z mé strany spokojenost. Nelíbilo se mi ale,že některé silnější stanice „gumovaly“ ty slabší při předávání nacionálií.Stalo se to i mně.Ozval jsem se svým volacím znakem „Áčku“na Velké Javorině.Áčko mne vyzvalo:ET-74 dávej,tak dávám a po skončení své relace zjišťuji,že jde přese mně mnohem silnější stanice Clx…..Protože nebylo ze strany Áčka potvrzeno,že se spojení se mnou povedlo a podruhé jsem se na ně už nedovolal,tak cenné bodíky byly v pr…..!Když se člověk jen zaposlouchal do provozu,tak mohl konstatovat,že to nebyl ojedinělý případ.Tím více bych chtěl vyzdvihnout velmi slušné vystupování stanic ET 80 a CL 29.Hovořily spolu na nějakém kanále a jelikož z mé strany s nimi ještě nebylo navázáno spojení,tak se ozvalo mé brejknutí-Echo Tango 74.Bylo uděláno spojení s CL 29 a pak se ET 80 ozval:Prosím Tě CL 29,mohu si na tomto kanále také udělat spojení s ET 74?CL 29:Ano,to je přece samozřejmé že můžeš.ET 80 mu poděkoval a bylo to.Po předchozích zkušenostech mi to málem vyrazilo dech.Jak je vidět,jde to i jinak.Oba si zaslouží zvláštní poděkování. Jinak to byl nelítostný boj a teď již chápu,proč některé expedice a soutěžní stanice,tahají na kopce ty obrovské automobilové akumulátory s velkou kapacitou.Mně na celý závod vystačila gelová,7 ampérhodinová baterie a ještě trochu zbylo.Holt 4 watty jsou 4 watty. Jinak to bylo velice příjemně strávené sobotní odpoledne a noc,počasí nám přálo(tedy mně) a již se těším ne příští ročník.A doufám,že mi volací znak obdržený po přihlášení,vydrží až do závodu.Abych si zase nemusel tři týdny před závodem,vtloukat do hlavy jiný.
Pár dat závěrem: 1.-kolo stanoviště Mandava,lok.JN 79 GW,478m/m 2.-kolo stanoviště Hory,lok.JN 79 HO,cca 630 m/m stanice SY 101 Dragon kabel RG 213 antena půlka z rybářského prutu ve výšce asi 3,5 metru 7 Ah baterie pro noční část jako osvětlení bílá cyklistická blikačka,výdrž při trvalém svícení asi 50 hodin Pro PMR stanice Albrecht TecTalk. A nějaké to papání a pitíčko. Žán Braník.
|