CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

POZOR, POZOR!!! Holice 2022 Vyhlašování výsledků CB soutěží bude ve Velkém sále 27.8.2022 od 13 hod. Program ZDE.

 

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

Slunce,seno,vedro a pár spojeníček aneb LPD,jak ho viděl a prožil ET-74 alias Žán Braník

Kategorie: Letní polní den, Archiv, Všechny články
Slunce,seno,vedro a pár spojeníček aneb LPD,jak ho viděl a prožil ET-74 alias Žán Braník

18.8.2003 10:44:32 - Žán Bráník - Žán Bráník - Svoji verzi zážitků ze závodu Letní polní den pro vás napsal a k nám zaslal ET-74 alias Žán Braník

Pro první kolo oblíbeného letního polního dne,byl zvolen osvědčený portejblovací bod Mandava,v lokátoru JN 79 GW a nadmořské výšce 478 metrů.Na betonové ploše,v těsné blízkosti silnice na Křížkový Újezdec,jsem zaparkoval automobil a na jeho střeše vztyčil anténu půlku.Ještě byla zbudována ochranná plachta proti sluníčku a závod mohl pomalu začít.Během průběhu závodu mne navštívili dva síbíčkáři,Honza Bagr z blízké Olešky a Sigma Vinohrady z Prahy.Sigma zkušeným okem obhlédl mé vybavení  a lakonicky mi sdělil,že s takovýmto vybavením,na nějaké lepší umístění v závodě,těžko mohu pomýšlet.Asi má pravdu,ale já rozhodně „topit“nechci a nebudu.
Na druhou polovinu závodu,se přesouvám na předem vyhlédnuté místo u Votic.Na Mandavě mi během závodu do otevřeného auta nalítalo spousty much a tak se jich během přesunu,jen obtížně zbavuji.Abych nezpůsobil nějakou dopravní nehodu,musím své mávání rukama,hlavně na křižovatkách,značně omezit.
Při příjezdu na místo,kde hodlám strávit příštích 10 hodin,při vyhánění zbylých much z auta,zjišťuji ale,že odněkud přilétá stále větší množství vos.Vážení přátelé,ano.Jsou tady a rojí se.Tak to tedy ne!V jejich společnosti rozhodně další čas trávit nebudu.Chci přejet na druhé místo,do motokrosového areálu,ale tam zase stále krouží jezdci na motorkách a tak tato možnost také padá.Přejíždím tedy k osadě Hory,odstavuji vůz na autobusové zastávce,s velkými zálivy na obou stranách silnice.Jsem v nadmořské výšce cca 630 metrů a v lokátoru JN 79 HO.Opět vztyčuji anténí monstrum na střechu auta.Občas projíždějící motoristé nechápavě na to koukají.A taky výrazně brzdí.Asi si myslí,že má Policie nějaký nový radar.Zvláště když chodím kolem s PMR a snažím se navázat nějaké to spojení.Bohužel,na PMR ani ťuk.Snad to na CB pásmu bude lepší.
Bylo,nebylo.Čechy a Moravu vcelku pobírám ale na Slovensko nemám.Ale přesto vládne z mé strany spokojenost.
Nelíbilo se mi ale,že některé silnější stanice „gumovaly“ ty slabší při předávání nacionálií.Stalo se to i mně.Ozval jsem se svým volacím znakem „Áčku“na Velké Javorině.Áčko mne vyzvalo:ET-74 dávej,tak dávám a po skončení své relace zjišťuji,že jde přese mně mnohem silnější stanice Clx…..Protože nebylo ze strany Áčka potvrzeno,že se spojení se mnou povedlo a podruhé jsem se na ně už nedovolal,tak cenné bodíky byly v pr…..!Když se člověk jen zaposlouchal do provozu,tak mohl konstatovat,že to nebyl ojedinělý případ.Tím více bych chtěl vyzdvihnout velmi slušné vystupování stanic ET 80 a CL 29.Hovořily spolu na nějakém kanále a jelikož z mé strany s nimi ještě nebylo navázáno spojení,tak se ozvalo mé brejknutí-Echo Tango 74.Bylo uděláno spojení s CL 29 a pak se ET 80 ozval:Prosím Tě CL 29,mohu si na tomto kanále také udělat spojení s ET 74?CL 29:Ano,to je přece samozřejmé že můžeš.ET 80 mu poděkoval a bylo to.Po předchozích zkušenostech mi to málem vyrazilo dech.Jak je vidět,jde to i jinak.Oba si zaslouží zvláštní poděkování.
Jinak to byl nelítostný boj a teď již chápu,proč některé expedice a soutěžní stanice,tahají na kopce ty obrovské automobilové akumulátory s velkou kapacitou.Mně na celý závod vystačila gelová,7 ampérhodinová baterie a ještě trochu zbylo.Holt 4 watty jsou 4 watty.
Jinak to bylo velice příjemně strávené sobotní odpoledne a noc,počasí nám přálo(tedy mně) a již se těším ne příští ročník.A doufám,že mi volací znak obdržený po přihlášení,vydrží až do závodu.Abych si zase nemusel tři týdny před závodem,vtloukat do hlavy jiný.

Pár dat závěrem:
1.-kolo stanoviště Mandava,lok.JN 79 GW,478m/m
2.-kolo stanoviště Hory,lok.JN 79 HO,cca 630 m/m
stanice SY 101 Dragon
kabel RG 213
antena půlka z rybářského prutu ve výšce asi 3,5 metru
7 Ah baterie
pro noční část jako osvětlení bílá cyklistická blikačka,výdrž při trvalém svícení asi 50 hodin
Pro PMR stanice Albrecht TecTalk.
A nějaké to papání a pitíčko.
Žán Braník.

 


1Mandava.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

na Mandavě

 

2stanovisteuHostisova.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

první místo nad obcí Hostišov,kde se rojily vosy

 

3motokrosovyareal.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

druhé místo v motokrosovém areálu

 

4Horykonecnestanoviste.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

konečné stanoviště u osady Hory,vpředu jsou vidět dva přístřešky autobusových zastávek.
Tak mezi nimi jsem stál.Foceno týden před závodem.

 

Odkaz na originál článku