CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.
Aktuality

Vyzýváme členy CB klubu Česká Lípa, kteří se na klubovém webu ještě nepřihlásili, aby tak učinili v zájmu řádné informovanosti o dění v klubu. Viz článek o registraci.

Bylo spuštěno přihlašování na VČS, uzávěrka je 19.4.2024. Článek k VČS je taktéž vydán. Těšíme se na všechny!

Expedice Hvězda CB 2006 pošesté - Meluzína JO60MJ

Kategorie: Popisy rozhleden a kopců, Archiv, Všechny články

30.11.2006 06:50:48 - Jerry Nové Město - CB Hvězda - Jerry Nové Město - V netradiční sestavě z netradičním kopečku se loučila o posledním říjnovém víkendu putovní expedice Hvězda CB 2006. Vyvrcholila tím i soutěž o našeho nejlepšího lovce!

Přehrávání zvuku se nespouští automaticky !       START      STOP

Zde je zvukový soubor Nahr002.mp3 ke stažení

Krátce po letních Holicích mne oslovil Bohouš Česká Lípa, že když nemám stálé parťáky pro Hvězdu, že by rád případně s nějakým portejblíkem vypomohl… a jelikož jsem opravdu tápal nad tím s kým že vlastně pojedu na říjnový výjezd, rád jsme jeho nabídku přijal a začal se zároveň těšit na náš první společný portejblík.

Pošilhával jsem po Meluzíně v Krušných horách (1096m - JO60MJ). Je to zajímavý kopec ležící jihovýchodně od Klínovce. Poloha je výhodná - celou republiku máte jako na dlani a na Německo jste částečně stíněni vyššími kopci. Horší už je to s dostupností. Autem se na nejvyšší bod vyjet nedá. K vrcholu se můžete vozem přiblížit pouze po okolních lesních cestách a to byl i náš společný plán, který jsme chtěli uskutečnit o posledním říjnovém víkendu (28./29.10. 2006).

cesta_lipa1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Zmíněnou sobotu jsem tedy brzy ráno mířil s ČD do České Lípy, kde mě na nádraží už očekával Bohouš se svým "portejblovým Mitsubishi". Tak jak bylo dopředu dohodnuto, měl Bohouš naloženou veškerou důležitou techniku (stožár, dvě vertikální antény, plynové topení, elektrocentrálu, PC... ). Já do vozu přihodil jen menší batůžek. Přijel jsem na své poměry jen "nalehko" se svou staničkou - Dragonkou SS485, nějakým tím proviantem, spacákem a náhradním oblečením.

Dobrou náladu nám při cestě do Krušných hor umocňovalo počasí, které se zatím tvářilo oproti šedivým předpovědím víc než slibně.

cesta_krajina1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Krušné hory máme za Mostem už jako na dlani, včetně "měsíční krajiny" kterou zde zanechávají mostecké hnědouhelné doly.

lysa_velka1.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

To není naše zařízení! To jen cestou stavíme na Lysé hoře u Chomutova, kde mají místní radioamatéři základnu (JO60OK, 875m/m).

medenec.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Míjíme i vrchol Měděnce (JO60NK), což je místečko docela často navštěvované podobně postiženými blázny jako jsme my. Náš cíl je však stále před námi, tak frčíme dál.

rozcesti.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Už se pomalu blížíme k místu činu.

P1030209.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

male_rozc.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

U turistického přístřešku kontrolujeme polohu. Stále nám k tomu všemu svítí podzimní sluníčko, prostě pohoda.

rozcesti_2.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Na výběr máme více míst, kde se na noc usídlit. Teď jen vybrat to nejlepší.

P1030222.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Dle map vyhlídnutá cesta nestála za nic. Hledali jsme dál a vyskytla se i cesta nová, která stála za prozkoumání. Vystartoval jsme na průzkum a zdálo se mi, že bychom to mohli i risknout.

P1030219.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Nasedáme do auta a jedeme zkusit štěstí...

P1030224.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK P1030223.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Nějak se přestalo dařit, silný motor nebyl nic platný, podmáčená tráva udělala své...

Takže došlo i na řetězy a raději jsme se rozhodli vrátit z cesty zpět.

P1030229.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK P1030231.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Už už to vypadalo, že to dobře dopadne, ale ve stoupání se ozvala rána, změnil se tón zvuku výfuku a my věděli, že pohodička je ta tam. Velkej šutr po najetí pravým kolem se v podmáčené cestě pod vahou auta protočil a dostal se do cesty výfukovému potrubí.

Po odstranění kamene opět přišly vhod řetězy, na podmáčené trávě se do kopce bez nich rozjet nedalo. Auto nakonec jelo dobře, jen ten zvuk z vejfuku byl strašnej! No můžete posoudit sami na vlastní uši, jaký tuning jsme si nadělali...

stavba.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Nový plácek byl nakonec mnohem přehlednější a bezpečnější. Než jsme se ovšem rozkoukali byl tu i zvrat v počasí. Začalo pěkně pršet a tak jsme ze stavbou stožáru a antény nijak neotáleli. Spokojení jsme však napoprvé zcela nebyli (půlka) a nahodili jsme nakonec Black Piráta. Později se ovšem ukázalo, že naše rozpaky byly zbytečné a bylo to spíše o příjmových podmínkách.

vrchol_vzadu.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Vrcholem Meluzíny v zádech jsme byli alespoň trochu odstíněny od německých stanic.

bohous_auto.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Už zbývalo jen nakopnout elektrocentrálu, zkontrolovat kotvení, poněvadž začlo pěkně foukat a pak už honem do tepla!

P1030239.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Kávička přišla vhod a nějaký ten zákusek též.

P1030242.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Uvnitř nám bylo hej. Teploučko zajišťovalo dostatečně výkonné plynové topení.

P1030245.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK P1030244.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

notebook.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Začali jsme konečně i vysílat. Musím jen dodat, že zapisovatel mne nezklamal. Bohoušek se svým notebookem a programem (DenikCL6) jel na výbornou :-). Moc se mi to líbilo.

pulka.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Ještě jednou naše základna na úbočí Meluzíny.

Podmínky za moc nestály, létala k nám samá cizina a po naší domovině jsme se nemohli dlouho dostat přes 100km, což z tisícimetrového kopce většinou nebývá problém! Každopádně potěšila i místní spojení z Karlovarska a Plzeňska. V těchto končinách jsem byl já osobně na portejblu poprvé! Takže opět přibyly nové přírůstky do seznamu lovců.

Prvním světlejším okamžikem bylo když jsme zaslechli na 377km Expedici Favorit z Velké Javoriny! Že by to začlo šlapat? Dlouho jsme se neradovali. Nadšení nám sebrali němečtí raubíří, tlachající právě na kanále Favoritů.

A co naši aspiranti na zlatou Hvězdu? Mezi prvními se ozval Tomáš mobil Roudnice, který se moc divil co dělám s Bohoušem právě na Meluzíně pod značkou H. Bylo mu jasné, že k výhře mu letos budou chybět asi kilometry. Na šumavský Prenet, kam si udělal výlet to hodilo jen 130km. S Tomem jsme se ještě chvilku navzájem utěšovali, že se podmínky určitě vylepší a šli jsme běhat dál po kanálech. O kus dál si nás odchytl Indián Jílové, který se musel smířit s tím že z Děčínského Sněžníku, kam si kvůli nám vyjel to na bednu stačit nebude, nemilované čtvrté místo za pět jeho spojení s námi je ovšem víc než slušné. V konečném pořadí lovců ho předběhl Čáryfuk Tanvald s tradičního portejblu na Kamenci (JO70RQ). Necelých 700m/m mu pomohlo k tomu, aby s námi letos udělal plný počet spojení! To se povedlo nakonec i tomu nejpilnějšímu lovci a tím se letos stal PETR OPATOV PRAHA, vítězství si pojistil spojením ze Železných hor, kdy mu to hodilo ze Spálavy (JN79US) slušných 202km.

Petře, velká gratulace patří právě Tobě.

top10.gif: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

*Další pořadí včetně podrobné statistiky přinesu v samostatném článku.

Venku se v noci čerti ženili! Každou chvilku nový příděl vody a o větru ani nemluvím...
BlackPirát si slušně protáhl páteř.

P1030258.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Po půlnoci pásmo rychle osiřelo a tak jsme to kolem půl druhé zaklapli. Právě se měnil letní čas na zimní, tak jsme měli na odpočinek hodinku k dobru...

Budík nám zapípal před pátou. Rychle jsme sbalily pohodlnou lůžkovou úpravu v podobě dvou nafukovacích matrací a za malou chvilku jsme už při první ranní kávě dávaly další výzvy.

Éter nám ovšem po ránu nabízel stále stejný scénář. Žádné zázraky se neděly. Zdravíme nejbližší ranní kolečka a běháme po kanálech dál. Občas kontrolujeme kolem 26k. Po Favoritech zatím ani náznak. Později se dozvídáme že jim vítr shodil směrovku a jedou dál jen na vertikál. Skoro jsme přestali doufat, že bychom tenhle DX udělali. Ale nakonec přeci, na samotný závěr se vyklubala Velká Javorina trojkovým rádiem. To nejlepší přilétlo právě až nakonec. Milda Lesná (Ex. Favorit) má u nás diplom za nejdelší letošní spojení (JO60MJ –JN88UU =377km).

Pro všechny ostatní platí nabídka vzájemné výměny QSL lístků. Kdo by měl zájem může poslat pohlednici nebo QSL na tuto adresu a obratem pošleme náš pamětní lístek.

P1030274.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

P1030268.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Dopoledne se nám začalo umoudřovat počasí.

P1030269.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Za chvilku se přidaly i sluneční paprsky.

P1030272.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Využil jsem situaci a šel se projít po okolí. Bylo smluveno pár spojení na PMR, tak jsem se snažil najít co možná nejlepší pozici.

posed.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Vrchol Meluzíny jsem nepokoušel, byl příšerný vítr a využil jsem raději závětří nedalekého posedu...

zposedu.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Byl z něj docela šlušnej výhled po okolí.

meluzina_odskal.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

A taky na vrcholek Meluzíny, který zůstal protentokrát nepokořen.

Pár spojení se nakonec na PMR povedlo, ale velké pohodlí se v posedu nekonalo. Každým dalším poryvem větru jsem měl pocit, že to celé dřevěné monstrum i se mnou sletí k zemi, tak jsem raději rychle odpelášil zpět za Bohoušem do základního táboru. Tam padlo poslední rozhodnutí, že začneme pomalu balit.

Bolavé místo bylo nutné ošetřit, první benzínky na cestě domů jsme vzali útokem, ne všude však nouzovou bandáž na opravu vejfuků znali, teprve až v Chomutově sklízíme ovoce a utěsňujeme nepěknou prasklinu...

P1030277.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

P1030279.JPG: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

Cestou domů jsme si připadali jak na apríla, sluníčko střídala těžká mračna a přímo nad Českou Lípou nás vítala dvojitá duha.

Tím končilo letošní putování CB Hvězdy po vlastech českých. Kompletní výsledky a další statistiku přinesu v samostatném článku.
Nezbývá než všem poděkovat za pěkná spojení a popřát všem hezký zbytek letošního roku.

Speciální dík patří Bohoušovi Česká Lípa, Frantovi Bransouze, Zdeňkovi Ústí a Michalovi Nové Město, kteří do toho šli se mnou. Hlavně díky Vám to nemělo chybu.

Za expedici Hvězdu CB 2006

Jerry Nové Město

Deník č. : 376, po kliknutí bude zobrazen kompletní deník včetně aktivní mapy !!!

Na závěr ještě mapka spojení z Meluzíny, deník je možné stáhnout na této stránce.

Staniční deník – Meluzína 28-29.10. 2006
Pravidla soutěže CB Hvězda 2006
Jerryho webové stránky

Anketa ke článku : Zaujala vás naše soutěž s CB Hvězdou 2006?
ANO     94
NE     54
O podobné akce se nezajímám     59

[4676] Expedice Hvězda CB 2006 pošesté - Meluzína JO60MJ Marek Sopotnice 30.11.2006 14:37:46
  :No tedy to je zvuk,to lahodí uším!!!Jiní ho pracně šperkují a jiní ho mají za dara!!Zrovna mně přelítla vzpomínka,že když jsme jeli s rodinkou na Hedeč u Králik tak nás tohle taky potkalo,nejste sami!!!Vše zachránil kus drátu a bylo to.Kde nám podal přátelsku ruku jeden starousedlík!!!!!Mnoho zážitků a spojení přeje
Marek Sopotnice 73.
  [4675] Expedice Hvězda CB 2006 pošesté - Meluzína JO60MJ Žán Braník 30.11.2006 13:17:51

:Zdravím,pěkný zvuk.To si měl Bohouš nechat.To je jako nějaké Camáro či Corveta.Fakt pěknej zvuk.A záviděníhodný.Zajímavé je to,že obdobný zvuk jsem získal v roce 2002,při zajíždění k rozhledně,při ROZHLEDNÁCH.

Hezký den přeje Žán Braník,73.

[4674] Expedice Hvězda CB 2006 pošesté - Meluzína JO60MJ Větrák 30.11.2006 08:49:31
  :"Pošilhával jsem po Meluzíně v Krušných horách (1096m - JO60MJ). Je to zajímavý kopec ležící jihozápadně od Klínovce."

Od Klinovce jihovychodne ;-) .