CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.

Ve správnou chvíli na správném místě.

Kategorie: Všechny články, Éter bez hranic, Expedice Radegast
Ve správnou chvíli na správném místě.

Tak letošní EBH bylo úplně jiné než to minulé.

Ve správnou chvíli na správném místě.

Tak letošní EBH bylo úplně jiné než to minulé. I když jezdíme každý rok na stejné místo přesto je to vždy jiné. Letos bylo velmi slušné počasí. Nepršelo ani nefoukal vítr a bylo teplo. Ale celou cestu na Čerchov měl Vorlík takový divný pocit. Něco mu na tom kopci nesedělo. Já tupě zíral na cestu a nepřišlo mi, že něco nesedí, až najednou Vorlík povídá. Ten kopec je nějakej zrzavej! Vidíš to ? A já pořád nic neviděl a pořád jsem jen tupě zíral a nic nevyzíral. Až když jsme odbočili do lesa tak jsem pochopil co Vorlík viděl již na 20Km. Všechny listnáče tedy duby a buky byly bez zelených listů

V první chvíli jsme se domnívali, že je kosí nějaká nemoc nebo nějaký živý sajrajt . Z omylu nás vyvedl hostinský. Listí během jedné jediné mrazivé noci zmrzlo. Tak jsme byli poučení a přitom jsme si dali kávu a pivčo a zároveň zajistili přípoj na Temelín. Chvilku jsme se rozhlédli po vrcholu

Od roku 1996 se zde na tomto prkně zaznamenává množství napadaného sněhu

Pak jsme si dali malého kousa a pomalu se pustili do dvojčátka

Za hodinku to všechno stálo a vypadalo to, že to pracuje na jedničku. PSV 1,5 rotátor rotátoroval a podmínky stály za prd a později stály za dva prdy a ještě později za spoustu prdů. Ale i tak spojeníčka pomalu přibývala. Celá střední Morava ale byla nedostupná. Cizina si s námi hrála na přetahovanou a po celou dobu měla jasně na vrch. Na ČSpomezí byla přihlášena spousta stanic jak na naší straně , tak na Slovensku ale do ANT ani vrk. Jen zahraniční rachot a jekot. Ještě krátce před půlnocí jsme měli cca 60 spojení. No bída, bída, bída. Ale co naděláš je to hra a tak se to musí brát. Kolem 01:30 jsme to zapíchli a šli si lehnout. Vorlík v autě a já to zapíchl venku. Budíček byl kolem 04:00 a jako první bodovala   AA-105 Velká Javořina a po ní MT-2 Tygr Mutěnice a zase spojeníčka pomalu přibývala, ale nic moc významného. Nebýt neúnavných áček, tak nebylo do čeho píchnout. Sem tam nějaká 200stovka a pomalu se vracely odrazy. Již jsme si jen přáli aby byl konec závodu. Vorlík vzal foťák a šel udělat nějakou fotku po ránu a já se šel vylít. A najednou z ničeho nic před 7 hodinou tak zvaně na plné pecky 59 Michal Svidník. Radegasti Ostrý Vrch počůvá a mi počůvali také jen tak tak, že jsme si nenapočůvali do gatí. Jedno velké ucho. A po Michalovi 7 dalších kousků z východního Slovenska.

Jeleň, Helou Košice, Mafia, Chobot, Tatran, Brezno a Palárikovo. Jasné odrazy. Krásné signály. No tyto spojeníčka nám nahradily celé to trápení po celou dobu soutěže. Pánové moc vám děkujeme za trpělivost a hlavně za schopnost si počkat na tu správnou chvíli v ten správný čas. Tohle všechno není samozřejmostí, na to je třeba být připraven a vy jste pánové připraveni byli.

Víme že tyto parádní QSO nám o moc lepší umístění nepřinesou, ale pohladily na duši a to nám dědkům stačí. Krásně se nám to naše monstrum bouralo s vědomím co máme v deníku. Domů jsme odjížděli kolem 10 hodiny ranní. Všem děkujeme za parádní atmosféru po celou soutěž. Byli jste všichni bezvadní. Děkujeme všem Alfám za jejich práci. Bez vás by bylo opravdu letos smutno.

Pevné zdraví a ť se vám daří.

Vorel Stupno CL-45 a Venca Chotěšov CL-39

Komentáře

Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).

Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.

Mates Brno CL-27
odpovědět citovat
Ahoj Radegasti!

Celkem Vám "závidím" ty odrazy na Slovensko! Naposledy, co se něco takového dělo jsem například zrovna večeřel a když jsem se vrátil ke stanici, všichni tam už jenom mluvili o tom, jaké byli "před půl hodinou podmínky" :-(.

Pokud ale jde o EBH a na Vaší mapce celý úhlový sektor bez jediného spojení po zemi, to je teda hodně divné. To přece nejde odbýt rušením, nebo jo? Bylo tam tím směrem několik soutěžních stanic, které jsem bral RS58-59 (CT-20, Alfa Salatuv kopec, exp. Adam-84) a přitom byli v polovině mezi náma, pokud ne blíž k Čerchovu. Mě to přijde teda hodně záhadní.

Bez bližších znalostí Vašeho stanoviště, přesné polohy antény a měření vzdáleností vzhledem k lambdě bych si tipoval, že Vám tam zezadu něco špatného hází na anténu ta stěna toho baráku přes silnici. Kolmice na zeď tak nějak vyznačuje ten hluchý prostor - viď obrázek. Trochu mě ale mate, že to přece není poprvé, co z tama vysíláte!? Ale stejně mi to vrtá v hlavě, protože já se celou noc zabýval tím, jakto, že mě Radegasti neslyšeli. Pokud to nebylo 5x za noc tak ani jednou. A pak ještě ve vlaku ze Šumperka :-). Co si o této hypotéze myslíte? Na fotografiích z Google vidím, že někdy jste měli anténu blíž k tomu volnému prostoru s tou chatkou se střechou do tvaru A. Nenavozili do té stavby mezičasem tunu nějakého železa?
Příloha: png1735_radegast.png (884 kB, staženo 71x)
1735_radegast.png
Venca Chotěšov CL-39
citovat
Matesu tak takové myšlení mne teda nenapadá a nemám dojem, že to má logiku. Pokoušet se zdůvodňovat spojení na 500 Km proč to šlo takto a né takto pouhým přenesením úhlů do mapy, která ještě k tomu je velmi přibližně zapasována na fotografii do trasy je velmi zavádějící. Jakékoliv podobné dokazování se nazývá duchařina bez relevantního konce. Daleko jednoduší je tvrdit, že jsme měli z prdele kliku a bude to pravda. Pokud se jedná o zavážení železa kolem naší ANT tak tě mohu uklidnit. Neni nutno tam nic vozit . Pod zemí za dvojčetem jsou tam v kotelně tuny a tuny železa v podbě 3 obrovských olej.kotlů a 100vky metrů rozvodných potrubí teplé páry které rozváděly teplo po celem Čerchově asi do 10 objektů a 3 obrovské kovové olejové nádrže. To že nám dvojče šilhá moc dobře víme ale to nemá vliv na QSO protože pokud nás stanice volá tak i když nám počítač řekne směr, tak si jí stejně dotáčíme podle Smetru a nestudejeme kam a proč šilhá.
Honza Zlín
citovat
Mezi náma byla neviditelná a nepropustná zeď, jen jedno spojení na Jížní Čechy :-/
Příloha: jpg1739_mapa_spektrum.jpg (35 kB, staženo 59x)
1739_mapa_spektrum.jpg
Mates Brno CL-27
citovat
Honza Zlín napsal/a: Mezi náma byla neviditelná a nepropustná zeď, jen jedno spojení na Jížní Čechy :-/Příloha: 1739_mapa_spektrum.jpg (35 kB, staženo 12x)


Zajímavé, jak to v tomto směru máme hodně podobné (viz mapka pro CL-27). Asi hluboké vlhké lesy Vysočiny a jižních Čech. Šíření pozemní vlnou po tolika kopečcích asi není jen tak. Nebo málo prachu v ovzduší po karanténě. Nebo něco vypouštěj z Temelína a Dukovan :-). Ale loni to tak nebylo, to byl hlavní důvod, že mě to tak bilo do očí, jak v mém deníku tak v Radegastím a jal jsem se pátrat.
Příloha: jpg1740_mapa_jo80oa_blank.jpg (52 kB, staženo 39x)
1740_mapa_jo80oa_blank.jpg
Venca Chotěšov CL-39
citovat
Honzo tenhle problém pozoruji již několik let, že se to zastaví o Vysočinu. Pro nás je střední Morava velmi problematické a nahoru na Ostrvu je to úplně mrtvé. Nejspíš je to dáno geologickou situací. Tentokrát byly nedostupné i Bílé Karpaty. Milan na VJ, Horal , Žalostiná. Věřím že tam byly ale atm.poruchy byly mohutnější a to hodně odfiltrovalo dvojče protože je ze zadu a boku hluché a stejně to moc nepomohlo. Až potom na ty odrazi ze Slovenska. tak až tady dvojčátko odvedlo pěkný kus práce
Cvrček Budatín
odpovědět citovat
Nj, pěkný. Škoda, že jsem Vás neslyšel do půlnoci. Vaše sousedy na Havranu jsem z domu stihl ještě v sobotu...
Venca Chotěšov CL-39
citovat
Zdravím Cvrčku. No byla to skrátka klika že se fronta přehoupla přez kopce přesně v tu pravou chvilku kdy byl ten zprávný poměr vlhkosti a teploty. Ten Svidník byl slyšet i na gumítka u ručky. Po pravdě řečeno při našich cestách do zahraničí vcelku běžně jsme se snažili takových anomálií využívat ale ne vždy se to podařilo. Neni to nic zvlášťního jen to neni časté.
Pevné zdravíčku