CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.

Paměti Radegastího putování po Evropě

Kategorie: Všechny články, Expedice Radegast
Paměti Radegastího putování po Evropě

25.9.2005 18:14:28 - Venca Chotěšov CL-39 - Expedice Radegast - Již několikrát mne Bohouš CL6 pošťuchoval k sepsání pamětí našeho cestování (exp.Radegast) po Evropě A tak se o to pokusím k 10 výročí založení exp.Radegast.

Již několikrát mne Bohouš CL6 pošťuchoval k sepsání pamětí našeho cestování (exp.Radegast) po Evropě
A tak se o to pokusím a to ze dvou důvodů.

Ten první důvod je, Bohoušovo přání a ten druhý je 10 té výročí založení exp.Radegast , které bude naplněno v roce 2006.

Zatím provedu jen výčet zemí , které exp. Radegast navštívila a ze kterých vysílala. Tento výčet bude zároveň jakési torzo pamětí které budou rozděleny asi do 10ti pojednání.

Ke každé cestě je přiložen QSL, který byl v té době aktuální. Tip QSL karty byl stále stejný, pouze v mapě na něm přibývala žlutá barva ( v originále šedivá) podle toho jak přibývaly projeté země.Těchto QSL bylo rozesláno do CZ a SK ale i do jiných zemí Evropy na 1456 kusů.
První cesta tehdy ještě ne jako exp.Radegast, ale jako exp. Maroko 96 byla neúspěšná a asi v polovině cesty ( 1700 Km)  došlo k přerušení záměru a předčasnému návratu. Ale i tak expedice navštívila Německo, Švýcarsko, Francii a velkou část Španělska. 
V roce 1997 jsme se znova rozhodli pro Maroko a před hlavní cestou jsme podnikli takzvané zahřívací kolo, které mělo prověřit stav auta před druhou cestou do Maroka a tou byla 5 denní cesta do Dánska na Ostrov Romó

 

Dansko_2.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Druhá cesta tedy již jako exp.Radegast v roce 1997 vedla ke stejnému cíli, kterým bylo Maroko, přes Německo , Švýcarsko, Francii, Španělsko do Maroka a zpět podél Portugalských hranic napříč Španělskými provinciemi přes Andoru a Pireneje domů.

 

maroko_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Třetí cesta 1998 vedla přes Itálii, kde jsme navštívili San Marino, poloostrov Gargáno a v přístavu Brindisi jsme se nalodili na trajekt, který nás přepravil do Řecka. Dále napříč Řeckem přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko a Rakouskem domů.

 

recko_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Čtvrtá cesta 1999 takzv. zahřívací kolo před cestou do Turecka . Byla jen 14 denní a měla prověřit pouze stav auta. Při této cestě jsme navštívili část Nizozemí a Francii kterou jsme projely podél Grand Kaňonu ( přes Alpy) až k pobřeží Stř. moře. Podél pobřeží Francouzkou a Italskou Riviérou jsme navštívili Monako (Monte Carlo) a napříč Italskými Alpami Rakouskem domů.

 

zahrivaci_kolo.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Pátá cesta ten samý rok 1999 přes Maďarsko , Rumunsko do Varny a podél pobřeží Černého moře do Turecka a napříč Tureckem k Marmarskému moři a přes Edirne Bulharskem, Rumunskem, Maďarskem a Slovenskem domů.

 

turecko_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Šestá cesta rok 2000 vedla přes Polsko , Lotyšsko, Litevsko, Estonsko a trajektem do Finska a dále Švédskem za polární kruh na Nortcap a Laponskem zpět do Estonska a podélBaltického moře do Polska a přes Slovensko se zastávkou v Tatrách domů.

 

nortkap_600.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

Sedmá cesta rok 2001 a pro toto sluneční 11ti leté maximum poslední byla pro naše auto velmi krátká a to jen do Chorvatska do přístavu Sukošan, kde na nás čekala Jachta Eva II se svým kapitánem , kteří se s námi vydali navštívit 12 ostrovů v Jaderském moři.

Vis, Brač, Hvar, Korčula, Pelješač a řadu ostrovů Kornati. Dále přístavy Dobrovnik, Split, Primošten. Po té do Šibeniku a Prjuklanskim jezerem do Skradinu a do nár.parku Krka.

 

jadran_2_300.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK jadran_300.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

A to byla poslední cesta exp. Radegast v tomto jedenáctiletém slunečním cyklu

Všechny tyhle cesty měly dva důvody.

Ten první důvod bylo netradiční poznání okolních zemí a života v nich.

(Pohybovali jsme se proto mimo hlavní tepny a města. Např. Pireneje, pohoří Siera Nevada, pohořím Atlas v Africe, kolem Černého moře, oblastmi Marmarského moře, prošli jsme Drákulovo územím v Karpatech , Rižský záliv napříč bývalými voj.základnami Sovětské námořní flotily v Severním moři ,Laponskem za Pol. kruh mimo hlavní přístupovou tepnu napříč územím 1000 jezer.Oblastí, která patří jen a jen komárům a Krkavcův.) 

Ten druhý důvod byl přinesení nezvyklých spojení pro naše CB čkáře.

Celou cestu nebo velkou většinu cesty byli CB čkáři jediným hmatatelným kontaktem s naší domovinou . Pro naše blízké někdy i po dobu 14 dnů jediným důkazem o tom že jsme a jak na tom jsme. 
Na moři, v Pirenejích, v Trasilvánských Alpách , při Černomořském pobřeží , v pohoří Rif v Maroku , za Polár.kruhem a v mnoha dalších bohem zapomenutých koutech naší planety nefunguje nic natož nějaký mob.telefon. A opravdu to české nebo slovenské slovo když se ozvalo z reproduktoru to byl balzám na duši. A 3500 Km od domova kde kolem byl jenom písek a horko a žádná voda to bylo jako tabletka Meprobamátu nebo pro ty mladší jako cigáro Mariánky.

Moc jsme si Vás všech vážili za to, že jste nás doprovázeli a čekali až se ozvem . Za to, že jste bez požádání informovali naše rodiny a blízké o naší situaci. Za to, že jsme nikdy a nikde nebyli sami. A i to je důvod se s vámi zpětně podělit o naše zážitky, které jsme venku měli. Pokusím se o to formou vyprávění , které rozdělím asi do 10 časových úseků

A to je konec úvodního slova pro oněch asi 10 pojednání o našem cestování, které budou v několika příštích měsících v podobě článků zveřejněny.

Tedy nashledanou ( čtenou) při vyprávění o první cestě exp.Radegast do Maroka a o zkušební cestě do Dánska na osrov Romó, která měla prověřit stav auta TAZ 1500.

  Za  Exp. Radegast        Venca Chotěšov

 

Odkaz na originál článku