Již několikrát mne Bohouš CL6 pošťuchoval k sepsání pamětí našeho cestování (exp.Radegast) po Evropě Ten první důvod je, Bohoušovo přání a ten druhý je 10 té výročí založení exp.Radegast , které bude naplněno v roce 2006. Ke každé cestě je přiložen QSL, který byl v té době aktuální. Tip QSL karty byl stále stejný, pouze v mapě na něm přibývala žlutá barva ( v originále šedivá) podle toho jak přibývaly projeté země.Těchto QSL bylo rozesláno do CZ a SK ale i do jiných zemí Evropy na 1456 kusů. |
Druhá cesta tedy již jako exp.Radegast v roce 1997 vedla ke stejnému cíli, kterým bylo Maroko, přes Německo , Švýcarsko, Francii, Španělsko do Maroka a zpět podél Portugalských hranic napříč Španělskými provinciemi přes Andoru a Pireneje domů. |
Třetí cesta 1998 vedla přes Itálii, kde jsme navštívili San Marino, poloostrov Gargáno a v přístavu Brindisi jsme se nalodili na trajekt, který nás přepravil do Řecka. Dále napříč Řeckem přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko a Rakouskem domů. |
Čtvrtá cesta 1999 takzv. zahřívací kolo před cestou do Turecka . Byla jen 14 denní a měla prověřit pouze stav auta. Při této cestě jsme navštívili část Nizozemí a Francii kterou jsme projely podél Grand Kaňonu ( přes Alpy) až k pobřeží Stř. moře. Podél pobřeží Francouzkou a Italskou Riviérou jsme navštívili Monako (Monte Carlo) a napříč Italskými Alpami Rakouskem domů. |
Pátá cesta ten samý rok 1999 přes Maďarsko , Rumunsko do Varny a podél pobřeží Černého moře do Turecka a napříč Tureckem k Marmarskému moři a přes Edirne Bulharskem, Rumunskem, Maďarskem a Slovenskem domů. |
Šestá cesta rok 2000 vedla přes Polsko , Lotyšsko, Litevsko, Estonsko a trajektem do Finska a dále Švédskem za polární kruh na Nortcap a Laponskem zpět do Estonska a podélBaltického moře do Polska a přes Slovensko se zastávkou v Tatrách domů. |
Sedmá cesta rok 2001 a pro toto sluneční 11ti leté maximum poslední byla pro naše auto velmi krátká a to jen do Chorvatska do přístavu Sukošan, kde na nás čekala Jachta Eva II se svým kapitánem , kteří se s námi vydali navštívit 12 ostrovů v Jaderském moři. Vis, Brač, Hvar, Korčula, Pelješač a řadu ostrovů Kornati. Dále přístavy Dobrovnik, Split, Primošten. Po té do Šibeniku a Prjuklanskim jezerem do Skradinu a do nár.parku Krka. |
A to byla poslední cesta exp. Radegast v tomto jedenáctiletém slunečním cyklu Všechny tyhle cesty měly dva důvody. Ten první důvod bylo netradiční poznání okolních zemí a života v nich. (Pohybovali jsme se proto mimo hlavní tepny a města. Např. Pireneje, pohoří Siera Nevada, pohořím Atlas v Africe, kolem Černého moře, oblastmi Marmarského moře, prošli jsme Drákulovo územím v Karpatech , Rižský záliv napříč bývalými voj.základnami Sovětské námořní flotily v Severním moři ,Laponskem za Pol. kruh mimo hlavní přístupovou tepnu napříč územím 1000 jezer.Oblastí, která patří jen a jen komárům a Krkavcův.) Celou cestu nebo velkou většinu cesty byli CB čkáři jediným hmatatelným kontaktem s naší domovinou . Pro naše blízké někdy i po dobu 14 dnů jediným důkazem o tom že jsme a jak na tom jsme. Tedy nashledanou ( čtenou) při vyprávění o první cestě exp.Radegast do Maroka a o zkušební cestě do Dánska na osrov Romó, která měla prověřit stav auta TAZ 1500. Za Exp. Radegast Venca Chotěšov |