O poslední expedici Radegastů pro tento rok 2013 byla rozhodnuto na poslední chvíli. Velkou zásluhu na tom měla exp.Tukan, protože byla před námi v tabulce TOP DX asi jen o 9 Km a podle mých odhadů z jejich posledního výjezdu na Mikulčák nic moc. Tak, že jedna usmolená 300stovka, by nám na ně stačila. A nám se nabízelo, že pokud vyjedeme, QSO s Milanem, Deltou a možná i Kasem by stačilo, aby bylo rozhodnuto. Trochu bylo dilema kam vyrazit. Pokud na Křižák ( 480mnm) tak z dvojčetem, ale pokud se dostaneme na Škarmanku 888mnm , bude stačit jedno HB9CV. Diskutoval jsem to s TmR ohledně počasí a na základě předpovědi (kterou mi TmR doporučil) asi Norské meteoslužby ( inverze,sluníčko, 1-3 st. tepla bez sněhu) jsme se rozhodli pro Škarmanku, což znamená 3,5 Km lesem stoupáním 10,14,16 a ve finále ( 300m) 20%. |
Tak takto nás přivítal Český les hned asi v 600mnm. Již tady jsem zapochyboval o serióznosti Norské předpovědi ( 0-1 cm sněhu). Zatím, asi 300 pod vrcholem , bylo dobře vidět a nejevil se zatím žádný problém. Pro jistotu jsme ale nasadili řetězy. |
Cesta pokračovala vzdor Norské předpovědi po svém. Z jejich bez sněhu tu najednou bylo sněhu 30 cm a jen díky svozu dřeva byla cesta projetá. |
Nevím jak je to možné ale Karavela to v závěrečném stoupání zvládla bravurně a jela pomalu jako tank až na vrchol. Z vrcholu nejsou žádné snímky protože na vzdor Norské předpovědi ( sluníčko, 1-3 st tepla ) nebylo vidět ani na krok teplota kolem -2 st. a foukalo asi 5-10 m/s. Postavit ANT byl vcelku výkon! HB nesmí mít kovový stožár a tak je vrchol stožáru (3m) dřevěný. Nápor větru byl tak velký, že jsme museli dřevěnou část nějak vystužit . Ale čím ??? Měli jsme sebou lopatu (pekáč) a tak jsme pekáč gumicukama přigumovali k dřevěné části. No pohled to byl jako pro bohy ale ANT držela! V autě bylo teploučko. Nezávislé topení řádně odvádělo svoji práci. I generátor si plnil dobře svoji funkci a tak se provoz odvíjel v pohodě navzdory sibérii venku. A jak tak si vychutnáváme kávu najednou se v repráku (57) ozve Radegasti Radegasti!! Ten hlas jsem kurňa znal a dobře jsem ho znal! Byl Vojta od Tukanů. Bylo mi jasné, že jak s ním uděláme QSO je z našim 2 místem v DX šlus. Tak tedy budeme muset dělat mrtvého brouka? Pokud s námi QSO neudělá a mi již máme Milana ze Žalostiné je druhý flek náš. Nikdo pro něj dál neni než mi! A tak jsme se tedy rozhodli. Slzy mi při tom tekly po tváři když Vorlík vzal mikrofon významně se na mne podíval a povídá Vojto kde se tady bereš. A druhý flek byl v p….. No však všichni víte kde. A tak si dovolím předčasně Tukanům popřát k tomu 2 místu v DX. Říkám předčasně, protože co kdyby neposlali deník . :) :) Provoz se dařil a spojení přibývala. Najednou asi kolem 23:00 se PSV pohoršilo na 1:4. Stanice je chráněna proti přetížení koncového stupně a tak jsme to nechali na ní, protože na ANT nebylo vůbec vidět. Byla v mraku a venku foukalo již hodně přes 10m/s. V asi 01:00 jsme šli spát. Ráno 05:00 na PSV nekonečno a tak jsme spali asi do 07:30 a potom jsme se šli podívat na ANT a takhle vypadala. |
Bylo nám hned jasné která bije . Námraza a vítr všechno rozlámaly. Na stojícím vraku je pěkně vidět pekáč který vystužuje dřevěný konec, který pokud stožár stál tak plnil svůj úkol, ale při pokládání neunesl váhu námrazy a prasknul a všechno sebou fláklo o zem a tohle z toho zbylo. |
Když se všechno sečte a zhodnotí, tak za cca 6hodin provozu 67 QSO s průměrem 132Km/QSO a 2x QSO přes 300Km byl pěkný výlet se vším co k takovému koníčku patří. Všem těm, kteří s námi QSO udělali děkujeme a těšíme se příští rok NSL. |
Venca Chotěšov CL39 a Vorel Stupno CL 45 Foto Vorel Stupn |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.