5.8.2008 6:30 – vstáváme, snídaně, sušení věcí na sluníčku 8:50 – odjezd z kempu 9:56 – překročení Estonské hranice (máme ujeto 1526km) Cestou do Tallinu se jede za minimálního provozu po nádherné silnici. Jířa pracuje pouze v zatáčkách a zbytek cesty se za volantem jen veze. Zatáčky se vyskytují v poměrně pravidelných intervalech 15-20 km. 13:00 – příjezd do Tallinu. Autonavigace nás dovedla naprosto neomylně až do areálu terminálů přepravních společností. Dle informací načerpaných předem z internetu by v 18:00 měla jet společnost Viking Line, která v tento odpolední čas má nejlacinější sazbu. 13:30 – zakoupeny jízdenky. Veškeré informace souhlasí. Neberou EUR, musíme měnit na EEK. 13:45 – odjíždíme k 250m vzdálené benzince dotankovat nádrže 14:30 – stojíme u turniketu do areálu přístavu 14:45 – regulovčíci nás staví do fronty před trajektem 17:00 – zahájení nakládání 18:00 – odjezd trajektu směrem na Helsinky Jakmile se dostáváme z přístavu, začíná se i takto velká loď kývat nahoru a dolů, ze strany na stranu, a kdyby jí to nebylo hloupé, tak se možná bude kývat i na koso. |
Vlny nejsou zase až tak velké, ale je velice silný vítr. Odhadujeme společnými silami, že vítr dosahuje rychlosti kolem 110 – 130km/h. |
Z této fotky to není zase až tak patrné, protožr je pořízena v závětří. Po venkovní palubě se dá jít jen ve velice velkém předklonu nebo je nutné se držet zábradlí. Uvnitř v kabinách se potácejí pasažéři vracející se z Tallinu. Těžko říci zda je potácení způsobeno kýváním lodi nebo množstvím vypitého alkoholu. My suchozemci jsme se kývali možná ještě více než oni. Na palubě se nám podařilo se poprvé připojit na internet, tak ihned odesíláme Bohoušovi Česká Lípa koncept pro vytvoření článku. |
20:30 – přistáváme v Helsinkách 21:00 – nacházíme místo u dálnice na odpočívadle. KP20ON, N60°32‘52“ E25°11‘02“ |
Stavíme CB, ale je již pozdě, je to zavřené, ale ráno by to mohlo chodit. Fousáč Junior OK1NP a Števo Zvolen OM7KW zprovoznili 80m. |