Pozor Pozor, expedice Favorit jede na kopec. Začnem přípravou na výjezd, kam se vydat, tahle otázka zazní snad u všech portejblistů kteří nejsou obklopeni vhodnými kopečky. Tak sedíme nad mapou a hledáme, není to nic jednoduchého, pár typu by bylo , pak příjde nařadu telefon, pár kontaktů obvoláme a je po výběru vše nedostupné, tak znovu sedíme nad mapou a hledáme. No nic se nedá dělat jedem na Sedlatice tam nikomu vadit nebudem a navíc nás nemůže nic překvapit. Před námi je jedna ze soutěží které nás nenechají sedět doma, Zimní závod pořádaný Slovenským CB Radioklubem , který má své osobité kouzlo a má vždy hodně zájemců i u českych kolegů .
Nastal den výjezdu, a už je tu první problém, Milda Lesná volá hned ráno, že je jeho zdravotní stav ohrožen a neví jestli to zvládne. Zařízení pro provoz portejblové stanice je přichystán a naložen , takže si dá zdravotní odpočinek na lůžku před výjezdem, ten pomohl takže jedeme.
Po cestě na vybranou kótu Sedlatice, jsme debatovali kam příště když kousek před cílem koukáme, že na vedlejší horu, no pro někoho kopeček, vede polní cesta . Je to Hrachová Hora 683mnm. Cesta je zavátá, ale pole je zamrzlé, to dáme, touha po nové kótě je větší než opatrnost starých pardálů. I když se to nezdá Expedice Favorit má velkého ducha objevitele a cestovatele a ten nás neopouští ani doma.
Je rozhodnuto , odbočku na polní cestu jsme přejeli, takže otočka a jedem zpět, po najetí na polní cestu zjístíme že přece jen sjedem na zmrzlé pole, vypadá to dobře jedem pomalu a v klidu, když po cca 300 metrech led pod autem trochu vic zakřupal , křup, křup ,Kžup a auto se propadlo pod ledovou krustu do bláta.
.
Po asi hodině vyprošťování jednou lopatkou nám došly síly, tak takhle tedy né. Jdeme si sednout do auta, trochu se ohřát a volat o pomoc, Milda volá bratra který vlastní pár náklaďáků značky TATRA. Nastal čas čekání na příjezd záchranné výpravy z Lesné , který si krátime skenováním pásma z auta, hle kdo tam , jako vždy nepřeslechnutelný Milan Senica, tak dáváme výzvu a on nás bere i z auta, vše mu porozprávame .
A je to tu , záchrana přijíždí, jen proboha ne po poli!!!
Tak už jsme málem volali armádu a AV-15
Po pár minutách jsme zachráněni, pěkně poděkujem a prý se máme těšit na pozdrav s fakturou. Co dál, takové energie co jsme vydali přece nepříjde vniveč, jedeme na plánovaný portejbl Sedlatice kde stavíme anténu. Jsme docela unaveni však jak zapnem stanici , okamžitě ožijem, je tu dost živo, jako první na nás jde Expedice Bažanti, pak Expedice Lezci a Radio. Obvzlášť srdečné pozdravení jde pro Expedici Trnaváci , přesně i oni mají doma jen kopečky, a další. Do deníku zapisuji Expedice Navara a jejich QTH , to není možné , koukám na vdálenost ,je tam 284km , no není to krása z takového krtince, Na konec jme si ani nemohli přát krásnější portejblový den. Všem děkujem za krásný večer a zvláště organizátoru soutěže Zimní závod, Slovenskému CB Radioklubu a Števovi Zvolen SK-525
Tak nejen Expedice Radegast dostává nakopáno od přírody, teď už i Expedice Favorit a co vy.
S pozdraven 73 se loučí Expedice Favorit - Milda Lesná CL-53 a Kuba Šumná CL-54
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.
od dnešního dne tě pasuji na expedičního zpravodaje ......