Slovenská zimní soutěž z Křížového Vrchu
Letošní zimní závod jsme se rozhodli opět vyrazit na Čerchov s tím, že se pokusíme o sobě nechat slyšet. Techniku jsme měli připravenou a byla, řekl bych na úrovni. Dvojčátko bylo připraveno a pro jistotu i 5/8, kdyby se něco podělalo a že to je reálné jsme se několikrát přesvědčili, když jsme dvojče rozebírali tím, že jsme shrabali zbytky, které se nám váleli po Čerchově. Tak letos k tomu nedošlo a to hlavně proto, že jsme na Čerchov ani nedojeli. Co se upravil vrchol tím, že se zbouraly všechny objekty a ukončila činnost vojáků, ukončila se i zimní úprava cesty (protahování) a kromě 4x4 se tam, pokud napadne 20cm sněhu, nedostane nic . Asi bychom si poradili, mám k dispozici Ofrouda, ale jak je velký tak je v něm opravdu málo místa. Má to naviják vepředu i vzadu, ale spát se v tom nedá. Zkrátka na dvě věci na h…….. a na nic. No a přišlo na „nejhorší“ na Křížový Vrch.
Ani tam to nebylo úplně jednoduché. Také bylo napadáno, ale podstatně méně než na Čerchově nebo Korábu. I když jsem sebou měl řetězy, nebyly zapotřebí.
2t Caravella se doškrábala až na vrchol . Než jsme začali montovat ANT pomalu začal padat sníh. Teplota kolem 0. Během 30min. začalo již padat vydatně, ale to nám již bylo fuk. Centrála makala, el.topení také makalo, ANT nevykazovala žádný problém a tak jsme si užívali kávičky, tlačenky, buřtíčky a božského kuropění uvnitř teplého autíčka.
Začali se ozývat kolegové a vypadalo to, že to bude chodit. Stálice V3D nás pozdravil a hned poznal, že jsme na naší krtině 480m. Je to přece jen rozdíl 1042 od 480m, ale podle zkušenosti tato krtina umí i Slováky. Tak letos jsme tedy to štěstí neměli, ale i tak to nebylo na jednoduché HB špatné. Venku bylo vcelku dost stanic na kopcích, ale i domasedů bylo dostatek. Na 18 kanále bylo obsazeno Hodspotem prakticky po celou dobu našeho vysílání, ale nedá se říci, že by to překáželo. Je to další technologie, která se snaží využít CB pásmo. Sem tam jsou připomínky proč se to děje a že to nemá na CB co dělat. Domnívám se, že to má na CB co dělat. Vidím to jen jako další pokus o využití tohoto pásma. V našich soutěžích CB liga, EBH,LPD a nejspíš i dalších jsou v propozicích poznačeny zákazy použít v dané soutěži tento způsob komunikace, ale to není myšleno jako boj proti těmto technologiím, ale jde především o zachování standardních způsobů komunikace při námi pořádaných soutěžích.
Tak a zpátky k Zimnímu závodu. Čas ubíhal a spojení přibývala. Zatím pro nás byla hranice 250 Km nepřekonatelná. S největší pravděpodobností díky hustému sněžení s deštěm. I foukalo od západu, ale byly jsme chráněni kostelem. Sněhu přibývalo a i když jsem to domů neměl daleko 5 Km, cesta dolů umí být hodně nepříjemná. I stanic ubylo a již skoro hodinu jsme neslyšeli nic zajímavého až najednou Olomoucko 300 Km nás potěšilo a pak zase nic. Vidina cesty dolů spojená s úbytkem stanic nás přesvědčila abychom ukončili práci a začali balit. Ono i toho je za špatného počasí dost. V této chvíli sněží a je -4. A tady je výsledek našeho snažení , který odejde jak na Slovensko, tak do CB ligy
Všem kteří se ozvali děkujeme a omlouváme se Slovenským kamarádům, že jsme jim do deníků nepřidali potřebné Km. Snad jindy bude lépe. Hlavně přejeme Vám všem pevné zdraví a tak potřebné štěstí.
Za exp.Radegast :
Vorel Stupno CL-45 a Venca Chotěšov CL-39
Komentáře
jen škoda že některý kamarádi už nejsou to co bývali
Honzo nějak tomu nerozumím. Chtělo by to asi přeložit lépe do srozumitelné češtiny.
Jinak podařilo se mi před půlnocí při odjezdu z kóty zabloudit na padesáti metrech louky. Potupný pěší průzkum couvání a opakovaný odjezd pod jiným úhlem abych trefil na cestu. Před kapotou bílá namrzající tma, zhasnuto, malá, velká světla, mlhovky, všechno jedno.
Jo Jo Třinec nebo-li Tatra 805 jsem doma měl 20 let a do poslední chvíle jezdila. Snad jezdí ještě teď. Neznal jsem jediný případ že by něco nevyjela, nebo někam nedojela ( teda pokud ji nedošel benzín). Měla nádrž na 100l a když jsem tam nalil 30l bylo to jako když plivne a do svahu to občas chcíplo. . Jo a žralo to 18l po silnici a 40l v terénu.
Je to Defendr. Je to tak dobrý pro lesáky stahovat dřevo. Uvnitř to celkem jde, ale již pro 2 lidičky aby tam mohli přespat a ještě mít stanici a pracovat s ní je holý nesmysl. Ten parchant se sám vytáhne na strom ale existovat v něm jinak než při jízdě je holý nesmysl.
Není to zrovna Defender, ale takhle třeba vypadá Toyota - https://www.youtube.com/watch?v=fKQFi44HnEE