CB klub Česká Lípa CL - Charlie Lima CB klub Česká lípa, z.s.

LPD 2021 – zmeny v propozíciách a ich dopad

Kategorie: Všechny články, Letní polní den, Expedice Pohádka
LPD 2021 – zmeny v propozíciách a ich dopad

... Made in Czechoslovakia ...

Vedenie súťaže LPD pritvrdilo novými pravidlami, a tak sme sa do LPD s Honzíkom prihlásili. Ako je to možné, keď sme písali, že nebudeme súťažiť? Prihlásení sme síce boli, ale v súťaži ste nás pravdepodobne vôbec nepočuli. Urobili sme len spojenie medzi lokátormi v našej obci, a to bolo celé. Prečo sme mali potrebu to urobiť??? Chceli sme/chceme prudiť??? Nie!!! Tento krok sme urobili z dôvodu, ku ktorému nás donútili propozície. Keby sme mali k súťaži pripomienky, sťažnosti a pod., tak je nám to ako nesúťažiacim k ničomu. Po novom sťažnosti môžu podávať len závodníci/kontrolky a kontrolóri poverení organizátorom (viď. bod 8) V tomto bode je ešte uvedené, že sťažnosti sa prijímajú do termínu príjmu denníkov. Čo však ak bude mať súťažiaci oprávnenú sťažnosť napr. na vyhodnotenie výsledkov?

Ďalšou novinkou propozícií bolo zakázanie vystavovať volačky a kóty a porušenie bude penalizované stiahnutím 1000 bodov. Som zvedavá, ako sa organizátor s týmto popasuje a kde všade bude volačky a informácie dohľadávať... Alebo čaká len na ich nahlásenie, nabonzovanie? Niektoré asi dohľadá ľahko, niektoré ak to neurobil, tak už nedohľadá, ale dohľadá všetky? A čo ak sa po vyhlásení ozve niekto s dôkazom, že niekto porušil pravidlá a neboli mu body stiahnuté? Veď sa predsa nikde nepíše, že máme povinnosť to hlásiť, ak sme to niekde zaregistrovali... Za dodržovanie pravidiel a penalizáciu nesie zodpovednosť organizátor. Žiadne informácie o prebehnutých pochybeniach nie sú organizátorom zverejnené, tak ako máme vedieť, či o porušení pravidiel vie, alebo nevie? Bude zverejnený nejaký zoznam súťažiacich, ktorí budú penalizovaní?

 
Druhou vecou k tomuto bodu je - čo je prokázané vystavenie volačky. Napísaná presná volačka a kóta, to je asi jasné. Ale v tomto bode správne podotkol i Žán, že by to malo byť presnejšie definované. Čo keby som počas závodu zverejnila CL-93 bude vysielať v JO70AL? Nie je to ani volačka, ani kóta, a aj tak bude jasné, že ide o volačku Mirka Stankovany Sulejovice a kótu Sulejovice. A čo taká vystavená fotka operátorov s popisom kóty? Alebo vystavená fotka operátora na kóte, na ktorej sú znaky, ktoré názov kóty 100
% prezradia? Je toto brané ako prokázané vystavenie volačky? U členov klubu je z fotiek dokonca jasné o koho ide, a tak aj o súťažný volací znak v LPD...

Volačka a kóta sa nesmie vystavovať pred a počas závodu. A čo také vystavené články po závode do termínu odovzdania denníkov?  Informácie v článkoch môžu predsa tiež napomôcť správnym zápisom v denníkoch, nie?

Okrem zákazu volačiek a kót je zakázané i vystavovanie denníkov do vyhlásenia výsledkov. Trochu nerozumiem, prečo je tam nevystavenie až do vyhlásenia výsledkov. Nestačilo by do termínu odovzdania denníkov? Veď následne sú denníky spracovávané organizátorom, súťažiaci na ne vplyv nemajú, a tak len môžu odhadovať, ako to dopadne. A ak by niekto vystavil denník napr. 15.8.2021, tak už ani nemôže napísať sťažnosť na porušenie propozícií, pretože sťažnosti sa podávajú do 2.8.2021.

Hmm a ako je to teda s penalizáciou, sťahovaním bodov? Bude to robiť program, alebo sa to bude odčítavať ručne? Ak to bude robiť program, je uspôsobený príp. i na záporné bodové hodnoty súťažiacich?

Neviem, kto je autorom týchto zmien v propozíciách, ale neprídu mi úplne v poriadku a riaditeľ súťaže si s nimi vyrobil akurát ďalšiu prácu. Najprv tieto zmeny nevyzerali až tak pochybne, no po prvých porušeniach pravidiel ešte pred závodom sa otvárali ďalšie a ďalšie otázky. Neprudím, no situáciu v klube doma sledujeme a vzhľadom k nejasnostiam, nezrovnalostiam máme občas otázky/pripomienky a pod.

Za exp. Pohádka
   Honza Sulejovice CL-50
   Mirka Stankovany Sulejovice CL-93

Komentáře

stopUzamčeno - nelze přidávat nové příspěvky.
Mirka Stankovany Sulejovice
citovat
Kid Liberec CL-29 napsal/a: Stanovy závodu a jeho pořádání je plně v roli ředitele závodu a jeho týmu. Pokud se to někomu nelíbí, nikdo ho nenutí se závodu účastnit. Veškeré rozhodnutí je plně v roli pořadatele. Pokud máš s LPD problém, doporučuji věnovat tvůj čas založení a organizaci vlastního závodu. Velice rád se ho budu účastnit.
Kid CL-29 - ředitel LPD
My s LPD problém nemáme, roky sme v ňom súťažili, robili kontrolky, dokonca som vám s ním chcela pomôcť... Súhlasím, že komu sa podmienky nepáčia, tak nemusí súťažiť a že takých ľudí je dosť. Problém máme ale s tým, že riaditeľ a jeho aktuálny tím si v LPD určili nejaké pravidlá a keď ich niekto upozorní, že nie sú úplne ok, alebo že boli porušené, tak s tým nič nerobí a ani sa k tomu nevyjadrí... Zlí sú zas len tí, ktorí kritizujú, pretože vedenie je asi neomylné, alebo ja už neviem čo. To je toľko priznať, že ste urobili nejaké chyby, že propozície majú nedostatky, že sú súťažiaci, čo tiež pochybili, keď Vás na to upozornilo už niekoľko ľudí?
Expedice Žába
citovat
Problém je v tom Venco, že reaguješ na jedno, dvě slova vytržena z kontextu. Zkus si můj příspěvek přečíst znova. Třeba ho pochopíš...
Venca Chotěšov CL-39
citovat
Expedice Žába napsal/a: Ahoj, máš naprostou pravdu a nelze než s tím souhlasit! Ale na druhou stranu již možná chápu ty, co se účastní, zapíší spojení a deník nepošlou. Je to totiž asi určitá forma protestu proti této rétorice, vidí takto celý váš klub. Nepřístupný, neochotný ku změnám, prostě jen MY!

Proboha Žábo, co to zase vyvádíš ? Kdo ti zase ublížil ? Nebo snad se před někým plazíš ? V tobě se asi nikdo nevyzná. Je to velká škoda. Vůbec nejsi blbej, ale děláš všechno pro to, aby to tak vypadalo. Máš v sobě spousta dobrých nápadů , ale občas to jediným výrokem všechno hodíš do hnoje. Klub je naopak přístupný mnoha nápadům a mnoho věcí se změnilo a postupně mění, ale jestli si někdo myslí včetně tebe Žáne, že na jakýkoliv nátlak budeme slyšet tak to se hluboce mýlí včetně tebe. Pokud někdo chce změny musí se je snažit prosadit s pokorou, nikoliv prosazováním za každou cenu. Nikoliv intrikou, očerňováním, zpochybňováním nebo jiným způsobem diktátu. To tady zkrátka nefunguje a fungovat nebude.
Expedice Žába
citovat
Ahoj, máš naprostou pravdu a nelze než s tím souhlasit! Ale na druhou stranu již možná chápu ty, co se účastní, zapíší spojení a deník nepošlou. Je to totiž asi určitá forma protestu proti této rétorice, vidí takto celý váš klub. Nepřístupný, neochotný ku změnám, prostě jen MY! 7
Kid Liberec CL-29
citovat
Stanovy závodu a jeho pořádání je plně v roli ředitele závodu a jeho týmu. Pokud se to někomu nelíbí, nikdo ho nenutí se závodu účastnit. Veškeré rozhodnutí je plně v roli pořadatele. Pokud máš s LPD problém, doporučuji věnovat tvůj čas založení a organizaci vlastního závodu. Velice rád se ho budu účastnit.
Kid CL-29 - ředitel LPD
Venca Chotěšov CL-39
citovat
To neni fenomén ale vyložená pitomost. Když nepošleš deník tak si svoje body můžeš strčit víš kam? Ale to ty určitě víš a ten co něco podobného říkal si buďto dělal srandu a nebo byl ...jinej 1
Fousáč Plzeň CL-51
citovat
Mirka Stankovany Sulejovice CL-93 napsal/a:

OK
Očekávám konkrétní návrhy a konkrétní znění jednotlivých rozporuplných ustanovení propozic.
Dle Tvých vyjádření už víme co je špatně, ale ještě jsi nenavrhla řešení.
Expedice Žába
citovat
Zdar, já bych to uhladil ještě víc než jen na " soutěžní volačky a soutěžního kóty ". Proč? Protože když dám do portejblů avízo: že ET - 5261 bude vysílat z lokátoru JO70PO, nic není porušeno. JO70PO není kóta. Neboť v pravidlech je psáno volačky a kóty! O lokátoru tam není zmínka. A když si v přehledu přihlášených najdu zda mezi přihlášenými je nějaký kopec v tomto lokátoru, jako že je a pěkný, tak už vím! Takže já bych to učesal na "soutěžní volačku a soutěžní kótu či soutěžní lokátor". Je to jen pár úderů do klávesnice. A snad včas...
Mirka Stankovany Sulejovice
citovat
Fousáč Plzeň CL-51 napsal/a: Mně není jasné jedno...
Propozice byly zveřejněny 30.12.2020 v 07:30.

Od zveřejnění jsem ani já a ani ředitel LPD nezaznamenali jednu jedinou stížnost nebo návrh na úpravu propozic.

2.8.2021 v 00:10 přijde řediteli LPD písemná stížnost mailem.
2.8.2021 v 00:21 je publikován tento článek.

https://www.youtube.com/watch?v=zWO36L4W2Eg

Tak ako som písala, zmena propozícií najprv nevyzerala tak „pochybne“, aj keď ma hneď zarazil bod, že podávať sťažnosti môžu len súťažiaci/AA a kontrolóri. V článku z 30.12.2020 boli súťažiaci upozornení na zverejňovanie údajov, no napr. na zmenu v podávaní sťažností nie. Neriešili sme to, lebo sme súťažiť rozhodne nechceli a evidentne sa tým nezaoberal nik. Ale ako vidíš, dnes napr. s „učesaním“ zverejňovania kóty+volačky súhlasí i ďalšie CL-ko a doteraz ho to tiež nenapadlo. Čo sa týka pripomienok, tak nie som jediná, ktorá má pripomienky a niektoré padli ešte pred závodom.

20.7.2021 - vzniesol vo vzkazníku pripomienku Kaso, že bol kontaktovaný, aby stiahol svoj zverejnený portable, lebo bude penalizovaný. Bol z obliga, lebo nebol súťažný. Tu bolo Žánom doplnené, že by to chcelo úpravu volačky a kóty na súťažnú volačku a kótu. Celkom podstatná pripomienka, ktorá mohla toho dosť zmeniť.
21.7.2021 – som zaregistrovala zverejnenú volačku s kótou v závode
22.7.2021 – som zaregistrovala ďalší zverejnený portable
23.7.2021 - vzniesol dotaz exp. Žába vo vzkazníku k reportom (teraz nepodstatný)
24.7.2021 – registrujem ďalšie informácie, ktoré je možné považovať za zverejnenie portablu

27.7.2021 – Kaso upozorňuje, že v súťaži súťažná stanica dávala nesprávne údaje – reakcia vedenia žiadna! Ja viem, chyba sa stať môže, no je to porušenie pravidiel. Členovia expedície už z danej oblasti vysielali a ty ju poznáš tiež. Nehnevajte sa, ale za správne údaje sme s Kasom kedysi boli pekne školení od TmR, a určite i ďalšie CL-ka s nami. Školení sme boli pretože sa to proste vyžadovalo a vyžadovali ste to práve vy, ktorí vysielate dlhšie a vediete/pomáhate so súťažami. Učili sme sa od Vás, ale i platili za svoje chyby. Mňa osobne napr. 1 blbá fotka stála denník v SPL. Anténa síce stála v správnom lokátore, ale na území ČR (tesne za hranicou). Nikoho nezaujímalo, že druhá anténa i stan boli v SR a ani som to neriešila. Bola to moja chyba, denník som stiahla a ponaučila sa.
1.8.2021 – Registrujem prvý zverejnený denník

Niekoľko porušení propozícií, ktoré ste si samy vytvorili. Koľko porušení evidujete vy? Ak nejaké áno, prečo ste to nezverejnili na výstrahu druhým? Alebo nezverejníte, že o nich viete, že dbáte na dodržaní pravidiel a informujete súťažiacich o penalizáciách?
Áno, zas píšem kritiku a zas verejne. Čítala som propozície niekoľkokrát a po prvých pripomienkach som začala objavovať ďalšie nedostatky. 20.7. padla prvá a myslím podstatná pripomienka a keby ste sa jej venovali, tak by možno prišli ďalšie. Reakcia však nebola žiadna, dokonca ani na upozornenie z 27.7.2021 a práve preto som nezostala ticho a napísala článok a aj sťažnosť. Ja viem, že sa chyby stávajú, ale v prípade sťažnosti - chyby by sa nemali opakovať... Rozhodne ma toto nebaví a nemám z toho radosť, ale tie chyby si vytvárate samy, počas celého roka a opakovane.
Mirka Stankovany Sulejovice
citovat
Števo Zvolen CL-35 napsal/a: Nie som autorom propozícií LPD ale pokúsim sa k tomu niečo napísať, ako to je EBH. Možno si z toho niekto niečo zoberie...

1. Pri EBH si propozície tvoria súťažiaci v podstate sami. Podajú návrh. My ho prerokujeme a ak je rozumný zavedieme ho do pravidiel.

2. Vystavovať všetky svoje info pred závodom nie je pekné. Na pásme som raz započul, daj mi iba report, všetko ostatné mám z internetu. Toto je zlé. Všetky informácie by sa mali vymieňať cez éter. Preto ten bod v pravidlách. Súhlasím ale, že by potreboval trochu "učesať"...

3. Plakať nad vyhlásenými propozíciami po závode je akosi už neskoro. Navrhujem organizátorovi dať nástrel propozícií 2022 na pripomienkovanie a až po diskusii zverejniť záväzné propozície.

4. Ako posledné uvediem, že aj tvorcovia propozícií sú iba ľudia. A ľudia robia chyby. Čiže podobným ľuďom ako Mirka by som poradil menej kritizovať a naopak viac sa zapojiť do prípravy súťaže. Ak sa to teda dá. To už neviem. To musia povedať už iní.

5. Mne tiež vadia v propozíciách rôzne veci a myslím, že by to bolo tiež na článok. A myslím, že by bol dlhší než Mirkin ale to až niekedy nabudúce.

Števo, skúsim postupne :)
1.čím viac podnetov, tým lepšie, aj keď človek nikdy nevyhovie všetkým, rozumiem. Ale koľko ľudí dáva pripomienky? Koľko ľudí to zaujíma a koľkí si prečítajú vôbec propozície pred závodom? A koľkých vedenie osloví na spolupráci? U LPD2020 boli zverejnené propozície a to bolo všetko. Otázky prišli až tesne pred závodom, keď sa ľudia o to začali zaujímať a to chápem. Asi to málokto študuje niekoľko mesiacov dopredu.
2. Vystavenie info pred závodom je samozrejme zjednodušenie práce v étery, to všetci poznáme. Stačí vytlačiť zoznam, odpisovať údaje a spojenie je OK a rýchle. Bodu teda rozumiem, ale ako píšeš, zišlo by sa ho „učesať“.
3. Ver mi, že plakať po závode neplačem, ale nepáči sa mi prístup organizátora/rov. Niektoré veci boli pripomienkované ešte pred závodom. Odozva zo strany kompetentných žiadna. Následne sa to už len začalo nabaľovať a i zo strany vedenia.
4. Je mi jasné, že vytvoriť propozície nie je jednoduché. Boli vystavené od 30.12.2020, no mnohé nedostatky vyplávali až dosť neskoro, až keď ľudia niečo porušili a tým na ne poukázali. Myslím si však, že keď už niekto na niečo poukáže, alebo niečo niekde objaví, tak by sa to malo riešiť hneď. Ľudia by mali vidieť reakciu vedenia, že sa tým zaoberá, že to sleduje. Takýmto spôsobom mohlo byť už 20.7.2021 upravené napr. zverejňovanie kóty+volačky na súťažná kóta a súťažná volačka, na čo upozornil Žán, a organizátor by bol v tomto bode z obliga.